IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

От 1 юни цената на билета за градски транспорт в столицата става 1.60 лв.*

Целта е да се насърчи използването на дългосрочни документи за пътуване

13:59 | 25.03.16 г. 13
От 1 юни цената на билета за градски транспорт в столицата става 1.60 лв.*

От 1 юни цената на билета за градски транспорт в столицата става 1.60 лв. Това съобщи на пресконференция днес Симеон Арнаудов, изпълнителен директор на Центъра за градска мобилност, цитиран от БТА. 

Целта е да се насърчи използването на дългосрочни документи за пътуване.

Цените на всички абонаментни карти запазват своята стойност.

Предложенията за новата ценова политика на превозните документи предсти да бъдат внесени в комисиите на Столичния общински съвет, а след това и да бъдат подложени на гласуване в СОС.

Новата тарифна политика на Центъра за градска мобилност предлага въвеждането на три нови превозни документа за обществения транспорт в столицата.

С цел намаляване на цената на пътуването за хората, които редовно използват обществен транспорт, се предлага въвеждането на нова месечна карта - "метро плюс" за метро и една линия наземен транспорт на цена от 43 лв. Картата дава възможност за пътуване в метрото плюс още една линия от наземния градски транспорт.

Центърът предлага още тридневна карта за всички линии на цена от 10 лв., която да даде възможност за по-привлекателен тарифен план за пътниците, желаещи да осъществят повече пътувания в определени дни. Тази карта би могла да се ползва например в петък, събота и неделя или от понеделник до сряда, посочи Арнаудов.

Третият нов превозен документ е карта "София" на цена от 20 лв. Това е продукт, насочен предимно към туристите.

Подобна карта се предлага във всички градове в Европа, каза Арнаудов. Картата предвижда и ползване на преференции при посещения в културни и исторически забележителности. До момента готовност да се включат имат Националния археологически музей, Софийската градска художествена галерия и парк "Врана". Предлага се ползването на тази карта да започне от 1 октомври 2016 г.

Симеон Арнаудов съобщи още, че тази година  трябва да бъде разработена нова таксуваща система за пътувания в столицата. Единната таксуваща система, т. нар тикет система, се предвижда да обхваща целия наземен и подземен обществен транспорт. Целта е тя да бъде максимално справедлива и да предложи още по-гъвкава тарифна политика, която да даде възможност за пътуване на базата на време и разстояние. 

„Цените на картите за градския транспорт ще се запазят“, потвърди пред журналисти столичният кмет Йорданка Фандъкова, предаде БТА.

„Столична община всяка година дава 95 млн. лева, за да се задържи по-евтина цената на картите. Над 60 на сто от пътуващите с градски транспорт ползват карти - за пенсионери, ученици, инвалиди и това е дотацията, която ще продължи“, посочи Фандъкова.

Междувременно от гражданската инициатива „Спаси София“ се обявиха категорично против поскъпването на билетите. Според участниците в инициативата е по-логично в столицата да се въведе
нов почасов билет, позволяващ неограничен брой прекачвания в рамките на 90 минути на цена 1,50 лв.

„Непрекъснатото намаляване на броя коли на линия, отсъстващата поддръжка на подвижния състав, неадекватните разписания и сега – необоснованото увеличаване на цената на билета могат да се тълкуват само като целенасочена политика на пропъждане на пътници от градския транспорт“, се казва в изпратената до медиите позиция. 

*Новината е допълнена в 15.01 ч. и 17.40 ч.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:32 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

2
rate up comment 14 rate down comment 4
Captain Morgan
преди 8 години
Превозвачите няма ли и те да вдигнат цените при тези цени на горивата?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 19 rate down comment 4
Captain Morgan
преди 8 години
Превозвачите няма ли и те да вдигнат цените при тези цени на горивата?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още