Откриха подобна на Земята планета около звезда като Слънцето

Kepler 452b се намира на около 1400 светлинни години от нас в съзвездието Лебед

21:29 | 23.07.15 г. 16
	Артистична илюстрация на НАСА сравнява Земята (вляво) с Kepler 452b. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Артистична илюстрация на НАСА сравнява Земята (вляво) с Kepler 452b. Снимка: Ройтерс

С помощта на телескопа "Кеплер" американски учени откриха екзопланета, подобна на Земята, която се намира в "обитаемата зона" около звезда като Слънцето. Това бе съобщено на пресконференция на НАСА, предадоха световните информационни агенции.

Екзопланетата Kepler 452b е 60 процента по-голяма от Земята. Намира се на около 1400 светлинни години от нас в съзвездието Лебед, заявиха учените на пресконференцията на НАСА.

По новооткритата планета може да се съди каква участ очаква Земята след милиарди години, когато Слънцето ще е по-горещо, твърдят специалисти от института SETI. От института на базата на данните, събрани от телескопа "Кеплер", са съставили каталог на небесните тела-кандидати за екзопланети.

"На 20-ата годишнина от откриването на първата екзопланета, "Кеплер" успя да намери планета и звезда, които най-много се доближават до почти пълните копия на Земята и Слънцето. Тази находка ни позволява да направим поредната крачка към откриването на пълноценни двойници на нашата планета" - заяви Джон Грунсфийлд, заместник-директор на НАСА по научните въпроси.

Благодарение на телескопа "Кеплер", който от три години и половина наблюдава хиляди звезди на кръстопътя на съзвездията Лебед и Лира, е съставен нов каталог, в който към 4175 вече известни небесни обекта са добавени още над 500. Сред тях са 12 екзопланети, подобни по размери и условия на Земята.

Една от тях - Kepler 452b - може да бъде наречена "по-голямата братовчедка" на нашата планета, заявиха американските учени на пресконференцията на НАСА.

Kepler 452b орбитира около звездата си Kepler 452, чиято маса и спектрален клас са идентични на нашето Слънце. Тя се намира на края на "обитаемата зона" или "зоната на живота" - на такова разстояние от своята звезда, при което на планетата не е нито прекалено горещо, нито прекалено студено и затова може да съществува вода в течно състояние. А това на теория позволява да се говори за евентуално зараждане на живот на повърхността й във вида, в който процъфтява на Земята.

Има обаче и съществени разлики между Земята и Kepler 452b, чийто диаметър е с около 60 процента по-голям от земния. Това кара учените да отнесат екзопланетата към т.нар. суперземи, точните физически свойства и обитаемостта на които засега са поставени под въпрос.

Освен това, ако се съди по възрастта на звездата, Кepler 452b е с 1,5 милиарда години по-стара, отколко е нейната "по-млада братовчедка" Земята. От една страна това увеличава шансовете за съществуване на живот на нейната повърхност, а от друга не дава никакви гаранции за това, подчертава Джон Дженкинс, един от авторите на откритието.

Освен Kepler 452b, телескопът "Кеплер" е открит още 12 потенциални "братовчедки" на Земята. Техният диаметър е равен на земния или е по-голям от него не повече от два пъти, при това се намират в рамките на т.нар. "обитаема зона".

Специалистите на НАСА се надяват, че откритието им ще помогне да бъде намерен истински двойник на Земята, с изучаването на който ще се заеме строящият се сега телескоп TESS, наследник на "Кеплер".

(БТА)

Последна актуализация: 06:35 | 14.09.22 г.
Още от Style виж още

iivanoff
В психологията "сублимация" е понятие е ИЗМИСЛЕНО от Фридрих Ницше, което се е използвало, за да обясни духа като отражение на либидото. Сублимацията е процес на трансформиране на либидото в "социално полезни" постижения, основно изкуство.=> аз няма как "чрез посредничеството на архитектониката на поста си" да сублимирам ТОВА (?) ИЛИ ОНОВА, освен в творческа енергия, ЧРЕЗ която да създам ТОВА ИЛИ ОНОВА, и то АКО приемем, че теория на Фройд е изобщо вярна!Но, мога да ти призная, че освен пълното безсмислие на коментара ти, изпълнен освен с откровенна глупост и НЕзнание, то и с противоречия, той въпреки тях е по своему "убедителен" :)))))))))))))))))))))))))))))))А "убедителността" му се базира на "Доказателство чрез многословие"! Което е наистина специфична л.з. използвана от ограничен брой маймуни!Специални Поздрави!
stanislavr
И все пак това е много важна новина за икономически ориентиран сайт. Само не стана ясно ***-аджиите ще я купуват, продават или ще я пускат на борсата?
stanislavr
Hahoto
Императивните разсъждения на една *** за другите е много забавна.Метафизичната образност е наистина много въздействаща.Ритмичният строеж на коментара е много интересен контрапунктира на сюрреализма на централната метафора, подчертаваща състрадателната душа на ***, загрижена за нейните манипулирани събратя.Тази *** съумява чрез посредничеството на архитектониката на поста си да сублимира това, да трансцендентира онова и да заживее в мир с фундаменталните дихотомии на нещо трето и всяка ***, четяща горното, добива проникновена и ярка представа за всичко онова, за което се говори в поста! Особено в графата открития! :)
iivanoff
Какво ли щяха да правят маймуните, ако нямаше толкова "велики" отркития? Или, щом всъщност ги манипулират постоянно, то следователно всичките тези "велики" открития са без значение... Но не са, защото именно чрез тях, ги подготвят за промяната на манипулацията, която им предстои!
pepince
Това е голяма новина и голямо открититие.