IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Новият медиен данък в Унгария „препъва“ RTL Group

Допълнителната данъчна тежест ще е на нивото на досегашната оперативна печалба

16:27 | 07.07.14 г. 2
Автор - снимка
Създател
Новият медиен данък в Унгария „препъва“ RTL Group

Спорната данъчна промяна за рекламните и медийните компании в Унгария ще се отрази силно негативно на печалбата на най-голямата европейска частна телевизионна компания RTL Group. Нетната печалба за цялата година ще бъде неблагоприятно засегната от данъка, заяви включеното в индекса MDAX дъщерно дружество на Bertelsmann.

RTL Group очаква за унгарското си дъщерно дружество допълнителна данъчна тежест на нивото на досегашната оперативна печалба и допълнително отписване, предава Ройтерс. Размерът на отписването, който още не е определен, ще бъде обявен заедно с резултатите за първото полугодие на 21 август.

Подразделението в Унгария е едно от най-малките на RTL. Групата отчете оборот от 5,9 милиарда евро и оперативна печалба (EBITA) от 1,2 млрд. евро през миналата година. В Унгария групата генерира приходи от 100 млн. евро и оперативна печалба от 15 млн. евро.

По-рано RTL Hungary обвини правителството на десницата в Будапеща, че иска да унищожи компанията с промяната на данъците за реклама и по този начин да премахне свободата на пресата. Новата ставка натоварва един бранш, който и без това страда от спадащи приходи и засилващи се опасения за бъдещето. Вероятно и това обяснява факта, че почти всички унгарски медии протестираха срещу текстовете или поне изказаха силна критика. Това направиха дори и близките до правителството медии, като считания за орган на управляващата партия „Фидес“ вестник Magyar Nemzet и консервативният телевизионен канал Hir-tv.

Според медиите новият данък ще донесе на държавата приходи от най-много 9 млрд. форинта (30 млн. евро), но за сметка на това загубите за икономиката ще са за над 40 млрд. форинта. Счита се, че въвеждането на новата регулация може да доведе много медии и рекламни агенции до фалит.

А заради своята политика по отношение на медиите премиерът на страната Виктор Орбан често е обект на критика от страна на своите европейски колеги, както и на чуждите инвеститори.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:10 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

2
rate up comment 0 rate down comment 0
MZ/X
преди 9 години
Най-добре си е да въведем диктатура, където има само канал 1 представяш мнението на партията и толкова! Какви са тези гадни комерсиални телевизии представящи различно мнение от това на любимата партия и вожд! :)Информирането определено сисипва мозъка на българина и само го обърква!Унгария явно е тръгнала по пътя да изчисти медиите от вредното западно влияние :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 3 rate down comment 2
zaw12929
преди 9 години
тОВА ТРЯБВА ДА СЕ ПРИЛОЖИ ЗА ВСИЧКИ БЪЛГАРСКИ МЕДИИ- МАНИПУЛАТОРИ ЗА ЧУЖДИ ИНТЕРЕСИ- САМО ПРОГНОЗАТА ЗА ВРЕМЕТО Е ВЯРНА. жУРНАЛИСТИТЕ КОМЕНТИРАТ, КАКВОТО СА ИМ КАЗАЛИ В ЗАЩИТА *** МУТРИТЕ... ВРЕМЕ Е ДА СЕ ПРОМЕНИ ТОВА ИДИОТСКО ИНФОРМИРАНЕ СЪСИПАЛО БЪЛГАРИЯ
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още