Последните месеци в румънската столица са белязани от видимо оживление по отношение на потреблението в търговските центрове в града, сочат специалисти.
По думите на Али Ергюн Ерген, който управлява един от най-големите мултифункционални комплекси в Букурещ, кризата определено е завършила за търговския център в комплекса – Baneasa Shopping City.
Baneasa Shopping City е част от мащабен комплекс в северната част на Букурещ, развиван от Baneasa Developments, който включва офиси, търговски обекти, жилища, паркове и спортни съоръженията с инвестиция, чиято обща стойност бе планирано да бъде около 1 млрд. евро.
По думите му броят на посетителите в мола, както и обемът на продажбите са се увеличили средно с 10-15% през последните месеци в сравнение със същия период на миналата година.
Това повишено потребление обаче се забелязва сред жителите на по-престижните квартали на Букурещ. Общо 75% от посетителите в мола са от 1, 2 и 3 сектор в Букурещ, където цените на жилищата са с между 20 и 30% по-високи в сравнение със средните нива за румънската столица, пише ZF.
Baneasa Shopping City определено остави кризата зад себе си, коментира той.
„Не мога да кажа същото за целия пазар на дребно, но септември и октомври бяха по-добри от миналата година, ноември бе малко по-слаб, но декември започна добре“, добавя той.
Търговският комплекс има над 300 магазина, сред които Carrefour, IKEA, Bricostore и Mobexpert.
Други молове в града също отчитат раздвижване в бизнеса, поне през последните седмици с наближаване на зимните празници, пише изданието. Фактор за това са и множеството промоционални оферти, организирани от търговците.
През последните години сегментът на търговски площи се отърси от по-слабите играчи, така че докато някои проекти оптимизират и подобряват своята дейност, други все повече губят позиции, пише ZF.
Най-големият провал досега бе този на City Mall, който миналия месец обяви фалит.
По-рано тази година анализатори отчетоха, че всеки пети магазин в моловете в Букурещ стои празен.
Различни данни сочат, че инвестициите в молове в Румъния тази година се очаква да достигнат 400 млн. евро, което е едно от най-ниските нива през последните години, но е значително повече от инвестициите в производство.
Наскоро румънските медии писаха, че конкуренцията при румънските молове продължава да расте, което налага въвеждането на алтернативни методи за привличането на интереса на потребителите.
Вижте интервю на Investor.bg с бившия изпълнителен директор на Baneasa Developments Майкъл Лойд


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?