Джандан Корбачиоглу e регионален мениджър по корпоративните въпроси на американската компания за директни продажби Amway, която стартира бизнес и в България тази година. Карбачиоглу е отговорна за дейността на Amway в Литва, Латвия, Естония, Хърватия, Гърция, Унгария, Полша, Румъния, Словения и Турция, а отскоро вече и в България. Тя е член на Amway Team Management Europe и работи активно с основните глобални и национални търговски организации, представлявайки Amway. Пред Investor.bg Джандан Корбачиоглу разкри какви са плановете на компанията за бизнеса ѝ в България.
Защо избрахте България за следващия пазар, на който Amway да влезе?
Мисля, че не го избрахме, а беше задължително решение. По мое мнение трябваше да го направим отдавна, но знаете, че когато сте в бизнеса и трябва да инвестирате, да започнете работа на нов пазар, нещата са по-сложни. Особено когато става дума за фирма като Amway, която никога не напуска пазарите, на които е влязла. Дори и да отчитаме загуба, никога не казваме: “Не, не ни харесва. Спираме бизнеса”. Ето защо се уверяваме, че всичко е наред преди да стартираме дейност в някоя страна.
България от години стои по средата между много успешни пазари за Amway като Гърция и Румъния. На тези пазари имаме добри резултати. Мисля, че компанията искаше да се увери, че може да предостави на българските потребители всички продукти, които предлага в Европа, ето защо първо се зае с това да ги регистрира.
Какви са плановете Ви за Amway България за следващите шест месеца?
След официалното представяне на бизнеса в България целта ни е да популяризираме Amway. След това трябва да увеличим продуктите в нашето портфолио в страната по най-добрия начин. Искаме българските потребители да получат достъп до всичко, с което разполагаме, за възможно най-кратък период от време. Освен това ще потърсим начини да започнем програма за социална отговорност, защото това винаги е бил особено важен елемент за нас.
Кои са ключовите продукти на Amway за България?
В момента в Европа предлагаме почти 500 продукта на Amway, но когато влизаме на нов пазар, никога не пускаме всички продукти едновременно. Причината е, че независимите собственици на бизнес в Amway трябва да научат много неща за тези продукти, за да бъдат успешни. Те трябва да разбират добре как трябва да продават тези продукти. Лесно е да продадеш на някого почистващ препарат, но не е лесно да му продадеш продукти за грижа за кожата и хранителни добавки. За това е необходимо обучение, което изисква време.
Ето защо започваме с по-малък брой продукти, около 150, а след това бързо добавяме още. За съвсем кратък период от време българското портфолио ще стане същото като това в другите европейски страни.
преди 9 години Разбира се, че България е добър пазар. Тук хората все още не са запознати с този вид бизнес. Амуей е една от най - големите компании в света - все пак е на 60 години. Продуктите не са лоши, но компенсационния план е остарял и вече не конкурентен на новите компании. За световен потенциал вече не може да се говори, България е открита като пазар 60 години по късно.... Има много много по добри компании в момента на БГ пазара, при които не се налага да звъниш всеки месец на хората и да ги безпокоиш или да мъкнеш каталози.... Ако все пак някой иска да получи повече информация за мрежовия бизнес може да се свърже с мен (ivailo__lazarov***abv.bg - хора които са доволни на 1000 лева заплата и мислят че това е пирамида да НЕ ми пишат.) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години То , че те държат буден, няма лошо. Ама ако ги ползваш системно, колко време ще те държат жив? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Станахме пазар!То си беше ясно, още от 1989.............................. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Сносен бизнес за кого? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Че не харесвам Мултилевъл маркетинга - не го харесвам, ,че са им добри продуктите, поне тези за щатски пазар - добри са! Вземал съм си от Dayli витамините им и ме държат будни по цяла нощ, значи са силни, за друго не мога да коментирам. От друга страна, какво му е лошото на Amway. Същата работа като Avon и ЛоРеал и едни дето бяха с някакви водорасли. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Купувал съм продукти на тази фирма ако не ме лъже паметта 1998 година. Мултилевел компания и естествено пирамидка както повечето... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години вече почвам да се съмнявам кой е промития тук. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години аха, м-м-м, ъ-ъ-ъ, разбрах та. един приятел беше на тяхна презентация - презентацията над 2 часа. 3/4 от времето облъчване на тема колко гениална схема е кат имаш питнайси нива зомбирани търговчета, които разбираш ли като продават ти скубеш процент от тяхната продажба, така че напрактика се пенсионираш, и т.нар ПАСИВЕН ДОХОД (така го наричат) те залива и ти риташ пачки по коридорите, карайки мазератито по лазурния бряг. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години 1. Да мултилевъл бизнес е, при това сносен.2. Не, не е пирамидка. Точка 2 е уточнение за промитите мозъци на българските мизерници. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Tова поредната мултилевъл маркетинг пирамидка ли е? отговор Сигнализирай за неуместен коментар