IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Златни пясъци предвижда увеличение на цените между 2 и 8 на сто за 2009

През 2009 година легловата база, с която дружеството разполага е 1280 легла в 3 хотела

11:43 | 28.03.09 г.
Златни пясъци предвижда увеличение на цените между 2 и 8 на сто за 2009

За настоящата година Златни пясъци АД предвижда завишение на ценовите нива спрямо 2008 година между 2 и 8 на сто в зависимост от сезоните и пазарите, става ясно от отчетите на компанията, представени чрез БФБ-София.

През 2009 година легловата база, с която разполага дружеството е 1280 легла в 3 хотела – Адмирал, изцяло обновеният Морско око Гарден и Метропол. За хотел Морско око Гарден се предвижда цялостна промяна в ценовата политика във връзка с обновяването му.

Общият обем на хотелската леглова база, договорена от дружеството за миналата година, бе 1587 легла (при 1950 легла за 2007).

„Отражението на финансовата криза върху пътуванията има все още твърде неясни очертания, тъй като различните пазарни сегменти реагират различно. Към настоящия момент записванията в Германия Швеция и Норвегия бележат забавяне спрямо същия период на миналата година”, е записано още в отчетите на дружеството.

„За Великобритания информацията е за значително изоставане не само поради общата финансова криза, но и поради драстичния спад на британската лира спрямо еврото. Подобни са и данните за Швеция. Очаква се за лято 2009 да има ориентиране към по-късни записвания, включително такива в последния момент. От своя страна това би довело до намаляване на приходите от нощувки, тъй като записванията в последната минута са по условие с по-големи отстъпки”, става ясно още от отчетите на Златни пясъци АД.

„На нашия основен пазар – ОНД, поради спецификата му, няма записвания. Интересът е налице, но по-ясна картина за реализацията на продукта можем да очакваме не по-рано от началото на април. Разчитаме на запазване и дори на разширяване на дела на Близкия Изток, който е характерен с относително по-високите си ценови нива. Известно свиване на търсенето се очаква на българския пазар”, коментират от туристическото дружество.

Реализираните нощувки от организирани и неорганизирани туристи в средствата за подслон, собственост на Златни пясъци АД за периода 28 април – 28 октомври 2008 година, бяха 171 974. В сравнение с 2007 година се отчита спад от около 7 на сто по този показател. Броят на обслужените туристи бе с 13 на сто по-малко спрямо 2007, а средният престой на гостите в средствата за подслон – 7,6 дни, при 7,4 дни за 2007.

Обслужените организирани туристи през миналата година по договори на Златни пясъци АД са 16 268, а реализираните туродни – 151 312. Спрямо предходната година е налице намаление на броя на туристите с 37 на сто, на броя на нощувките спадът е 26%.

Сред основните пазари ръст постига румънският (22%) и Близък Изток (47%). Спад отчита пазарът ОНД с около 6 на сто, а броят на нощувките от Германия са се сринали с 47 на сто. Спадът на последните пазари за Златни пясъци АД се дължи на затварянето на хотел Златна котва и отпадането от каталога на Томас Кук на хотелите Морско око Гарден и Морско око бийч.

През 2008 година дружеството е изградило съвместно със Златни АД жилищна сграда „Златна котва”. Стойността на инвестицията е близо 4,5 млн. евро като получените средства от продажба на апартаменти през миналата година е 7,3 млн. евро. Продажбите на апартаменти са извършени при средна цена за кв. м. от 1400 евро без ДДС.

Миналата година Златни пясъци отчете спад на продажбите на услуги на неконсолидирана база с близо 9 на сто до 34,2 млн. лв. Финансовият резултат за същия период обаче бе печалба на стойност 9,3 млн. лв. при загуба от 4,8 млн. лв. за 2007.

За последната година акциите на Златни пясъци АД са изгубили 75 на сто от стойността си.


 

Свързани компании:

Златни пясъци АД(ZLP)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:03 | 04.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още