Високите инвестиции в нови модели натежаха към края на 2016 г. на баланса на автомобилния производител BMW. Както съобщи базираната в Мюнхен компания в четвъртък, маржът в основното подразделение е по-нисък от миналогодишния въпреки рекордните приходи. Маржът преди лихви и данъци (EBIT марж) се понижава до 8,9% - което е по-ниско от 9,1 процента, записани от конкурента Mercedes-Benz през миналата година.
Докато швабите успяват да покачат оперативната печалба в бизнеса с моторни превозни средства, мюнхенци отчитат спад в автомобилното поделение от 1,8 на сто до 7,7 млрд. евро, като с това останаха под очакванията на анализаторите, предава DPA. Преди всичко ценовата война, както и предстоящото пускане на нови модели и технологии е коствало много пари.
На борсата цената на акциите на BMW се понижи временно с 3,5 на сто. Въпреки това за инвеститорите имаше и радостни новини. За 2016 г. ще получат по-висок дивидент. Тъй като компанията отчита седма поредна рекордна година, а освен това през миналата година се отпразнува 100-годишен юбилей, дивидентът ще се покачи до нови високи стойности. За 2016 г. акционерите ще получат по 3,50 евро за обикновена акция и по 3,52 евро за привилегирована акция. С това BMW ще разпредели около една трета от печалбата си на инвеститорите.
Печалбата на компанията за 2016 г. възлиза на 6,91 млрд. евро, което е ръст от 8 на сто. Оперативната печалба преди данъци (EBT) също достига рекордни стойности и нараства с 4,8 на сто до 9,67 млрд. евро. Приходите на групата се покачват с 2,2 на сто до 94,16 млрд. евро. Общият за концерна EBT-марж, допълнително въведен от 2017 г. параметър, възлиза на 10,3 на сто.
Автомобилният бизнес принципно е обект на дългогодишен моделен цикъл: продължителна и скъпа развойна работа предхожда пускането на пазара на нови автомобили. Остарялата моделна гама пък свива маржа. С пускането на пазара на нови модели се възвръща и възходящото движение.
Такъв е и случаят в BMW: през тази година на пазара ще излязат нови модели и ще дадат старта на обрата по отношение на падащия от години марж в основното поделение. Принципно клиентите са готови да плащат по-висока цена за новините модели заради наличие на нова и по-богата технология.
За 2017 г. изпълнителният директор на BMW Харалд Крюгер се изказва предпазливо оптимистично. „Стремим се към лек ръст на доставките до нова рекордна стойност“, каза той, без да дава конкретна прогноза. Такава ще има по време на пресконференцията за представянето на резултатите на 21 март.
През миналата година след 12 години начело на ранглистата за луксозни превозни средства мюнхенци отстъпиха челната позиция на Mercedes. Премиум марката на Daimler продаде благодарение на редица нови модели почти 2,08 млн. коли в глобален мащаб. А BMW успя да пласира 2 млн. коли от основния си бранд. Audi на VW, третият конкурент в луксозната ниша, е продал през 2016 г. 1,87 млн. коли.
BMW обаче подчерта отново, че с трите си марки – BMW, Mini и Rolls-Royce, е отново водещ глобален производител на премиум коли. Като цяло през 2016 г. мюнхенци са продали 2,4 млн. коли, докато Daimler с двете си марки Mercedes и Smart достига 2,2 млн. продажби.
"Проклетата" седма рекордна година за BMW
Печалбата възлиза на почти 7 млрд. евро, но концернът изостава зад конкурентите си по отношение на маржа на печалбата
22:20 | 09.03.17 г. 2Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
Три причини защо САЩ могат да изпаднат в рецесия през следващите 12 месеца
-
Шефът на Mercedes се ангажира да повиши рентабилността на компанията
-
Плановете на Израел за "Хизбула" се изясняват
-
Кои са добрите примери на благотворителност за преобразяване на България
-
Правителството прехвърля безвъзмездно стадион "Георги Аспарухов" на Столична община
-
"Телематик" е увеличило с 2,25 млн. лева капитала на дъщерното си дружество "СиТи Интерактив"
-
Русия е предизвикала смущения при полет на американски стратегически дрон разузнавач
-
Икономическото изтрезняване на Германия се оказва по-бързо от очакваното
-
България и само още четири европейски страни имат полупрозрачни имотни пазари
-
Нов удар за германската индустрия: Mercedes понижи финансовите си насоки заради Китай
-
Израел нанесе тежки въздушни удари срещу Южен Ливан, САЩ призоваха за сдържаност
-
Dow Jones и S&P 500 покориха нови рекорди
Най-четени новини
-
И за IT специалистите настават тежки времена на трудовия пазар
-
Русия е предизвикала смущения при полет на американски стратегически дрон разузнавач
-
Опитите на Русия да освободи Курска област засега имат обратен ефект
-
Мелони: Забраната на ЕС на двигателя с вътрешно горене е саморазрушителна
-
Икономическото изтрезняване на Германия се оказва по-бързо от очакваното
-
Мобилните оператори обжалват забраната за начисляване на неустойки при предсрочно прекратяване на договор
-
Населението в България – на второ място по материални и социални лишения в ЕС
-
Китай поставя на изпитание производителите на украинските дронове
-
Киев вероятно е изпратил новата си ракета дрон в склада за боеприпаси в Тверска област
-
Загубата на Крим обезсмисля войната на Русия в Украйна
-
Царуването на най-богатия човек в Китай приключи след само 18 дни
-
Богатите германски семейства се възползват от кризата, купувайки трофейни имоти
-
И за IT специалистите настават тежки времена на трудовия пазар
-
Русия е предизвикала смущения при полет на американски стратегически дрон разузнавач
-
Опитите на Русия да освободи Курска област засега имат обратен ефект
-
Върви се към изграждане на тунел на Околовръстния път на София между "Бъкстон" и "Горна баня"
-
Краят на царуването на долара е добра новина за почти всички
-
Мелони: Забраната на ЕС на двигателя с вътрешно горене е саморазрушителна
Още от Новини виж още
Коментари
Финанси виж още
-
Три причини защо САЩ могат да изпаднат в рецесия през следващите 12 месеца
-
"Телематик" е увеличило с 2,25 млн. лева капитала на дъщерното си дружество "СиТи Интерактив"
-
Европейските пазари затвориха със спадове в петък
-
Германия няма да продава повече акции на Commerzbank
-
Анализатор: Пазарите очакват още едно агресивно лихвено понижение до края на годината
-
Повечето страни от еврозоната едва ли ще отговарят на новите фискални правила
преди 7 години Добра статия ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар