fallback

Продажбите на нови автомобили в България нарастват през март с 34%

Регистрациите в Европейския съюз отчитат 87,3% ръст на фона на ниската база от миналата година, когато бяха наложени първите блокади заради коронавируса

10:53 | 16.04.21 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Продажбите на нови автомобили в България нарастват през март с 33,9% до 2155 броя от 1609 броя преди година, но през първото тримесечие те отново се свиват с 5,8 на сто до 5584 превозни средства спрямо 5927 автомобила за същия период през 2020 г., сочат данни на Асоциацията на европейските автомобилни производители (АСЕА).

Регистрациите на нови леки коли в Европейския съюз (ЕС) през март се увеличават с 87,3% в резултат от ниската база за сравнение от миналата година на фона на строгите ограничителни мерки срещу коронавируса, които бяха въведени от повечето страни в региона през март, съобщава АСЕА.

През миналия месец в блока са били продадени 1 062 446 нови автомобила в сравнение с 567 253 превозни средства година по-рано.

Най-голям ръст в ЕС отчита Италия – 497,2%, следвана от Франция (191,7%), Австрия (177,1%), Словения (157,6%) и Испания (128 на сто).

Германският пазар също отбелязва значително увеличение в продажбите – 35,9%.

Понижение отчита единствено Нидерландия. Продажбите в страната се свиват през март с 18%.

АСЕА

През първото тримесечие търсенето на нови автомобили в ЕС нараства с 3,2% до 2 560 330 броя от 2 480 186 превозни средства. Въпреки резките спадове през първите два месеца – 24% за януари и 19,3 през февруари, силните данни от март успяват да компенсират това.

Най-голям ръст отчита Швеция – 37,4%, следвана от Италия - 28,7%, Франция - 21,1% и Австрия 0 16,2%. В Испания и Германия продажбите се свиват съответно с 14,9% и 6,4 на сто.

Най-голям спад отчитат Португалия (31,5%) и Литва (29%).

Извън ЕС, продажбите на леки коли във Великобритания през март нарастват с 11,5% до 41 514 броя спрямо 31 085 броя преди година. За тримесечието регистрациите се свиват с 12 на сто до 425 525 броя от 483 557 броя.

АСЕА2

Автомобилните производители

През март основните автомобилни концерни отчитат силни ръстове в продажбите на европейския пазар. Регистрациите на нови автомобили от продуктовата гама на Volkswagen Group през март нарастват с 62,9% до 269 035 автомобила спрямо 165 141 превозни средства. Въпреки това делът на германската група на пазара на ЕС се свива от 29,1% през 2020 г. до 25,3 на сто. За тримесечието продажбите на концерна се свиват с 1,4 на сто, както и делът му – от 26,7% до 25,4 на сто.

Продажбите на Stellantis нарастват със 177,4 на сто до 251 489 броя от 90 664 превозни средства през март, като делът на новосформирания концерн се увеличава спрямо 2020 г. до 23,7% от 16 на сто. 

За тримесечието регистрациите на нови автомобили от групата на Stellantis нарастват с 9 на сто, както и делът ѝ – от 22,4% до 23,6 на сто.

Френската Renault Group отчита 84,7-процентен ръст при продажбите, като делът ѝ в ЕС се понижава леко от 9,4% до 9,3 на сто. За периода януари-март 2021 г. концернът регистрира спад при продажбите от 1,2%, както и на пазарния дял – от 10 на сто до 9,6%.

Южнокорейският производител Hyundai Motor също отчита ръст – 69% през март, като успява да продаде 76 023 автомобила спрямо 44 997 превозни средства за същия месец на 2020 г. Делът на компанията се свива от 7,9% на 7,2 на сто. За първото тримесечие Hyundai отчита 1,4-прицентен ръст в продажбите, докато пазарният му дял се свива от 7,3% до 7,1 на сто.

Германският концерн BMW AG е продал 70 790 автомобила през миналия месец, което представлява ръст от 62,5% на годишна база. Делът на BMW се понижава от 7,7 на сто до 6,7%. През първите три месеца на годината продажбите на групата се увеличават с 8,6%, както и пазарният ѝ дял – от 6,5% през 2020 г. на 6,8 на сто.

Регистрациите на нови автомобили на японския концерн Toyota Motor Corp., най-големият автомобилен производител в света по продажби през 2020 г., нарастват с 80,9 на сто до 60 443 превозни средства спрямо 33 406 автомобила преди година. Делът на японската група на европейския пазар се понижава леко от 5,9% до 5,7 на сто. За първото тримесечие продажбите на компанията се увеличават с 8,3%, както и пазарният ѝ дял – от 6% до 6,3 на сто.

Продажбите на Daimler нарастват едва с 3,6 на сто през март, като делът на германската група се понижава от 11% до 6,1%.

Продажбите на Ford, Volvo, Nissan, Mazda, Jaguar Land Rover и Honda също нарастват съответно с 91,7%, 78,7%, 77,5%, 85%, 60,5% и 21,4%. Единствено Mitsubishi отчита спад от 17 на сто.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:19 | 11.09.22 г.
fallback
Още от виж още