Димитър Маджаров е собственик на едноименната компания за производство на млечни и месни продукти у нас. Компанията е основана през 1991 г. като семейно предприятие за търговия с хранителни продукти. Три години по-късно започва собствено производство – през 1994 г. на колбаси, а през 1999 г. и на млечни продукти. През 2009 г. марката „Димитър Маджаров” е отличена като „Любима марка на българския потребител в категория ‚Хранителни продукти‘” в класацията “Любимите марки”, както и в класацията на най-силните търговски марки - “Superbrands 2009-2010”.
Със собственика на „Димитър Маджаров - 2” ЕООД Investor.bg разговаря за предизвикателствата пред бранша, за поскъпването на храните, за потребителското поведение, за последните тенденции в сектора.
- Как ще коментирате поскъпването на млечни и месни продукти у нас тази година?
Млечните и месните продукти поскъпват в края на 2012 г. заради лошите добиви и реколти от посевите. Това повишава цените на фуражите и неминуемо рефлектира върху цените на основните суровини за производство на продуктите.
- Наблюдавате ли се спад в потреблението?
Хората ще продължат да ограничават бюджетите си и ще търсят по-евтини продукти. Спад в потреблението се наблдава и това е нормално на фона на нарастващата инфлация и намаляващите доходи.
- Какво е мнението Ви за „социалната кошница“ и тази, която министерството на земеделието предвижда за зимния период?
Както вече каза министър Найденов "цените не трябва да слушат министъра, цените слушат единствено и само пазара". Като се направи съпоставка резултатите от предишния опит за създаване на „социална кошница“ не доведе до повишаване на потреблението или търсенето на продуктите във въпросната кошница, а именно обратното, цените се повишиха след изтичането на „промо“ периода, ако можем да го наречем така.
- Как ще се отрази "замразяването" на цените на българския производител?
Производителите ще натрупат загуби от "замразяването" на цените на определени продукти. Това ще доведе до предварително и по-високо увеличение на цените на съпътстващите продукти на фирмите производители с цел компенсиране на загубите. А впоследствие това ще изиграе лоша шега на самите фирми, като свие допълнително и без това слабото потребление.
- Как се отрази световната икономическа криза на вашия бранш?
Всяка финансова криза рефлектира върху икономиката и отражението й върху всички браншове неизбежно, защото икономиката е тази, която задвижва финансовите пазари. Отражението е негативно от гледна точка на инвестиция в материално-техническия парк на всички от бранша.
- С какъв процент се е свило потреблението на българите?
Процентът е различен при отделните фирми. При нас е между 5 и 10%. Има изместване на пазара от по-високия сегмент към по-евтини стоки. В днешно време хората са се насочили към продукти с малко по-ниски цени. Ние продължаваме да поддържаме високо качество с ясното съзнание, че клиентът избира нашите продукти точно заради това.
- Смятате ли, че високата крайна цена на някои продукти е съвместима с покупателните възможности на българите?
Ако въпросът е дали е нормална една цена от 16 лв. за килограм кашкавал, например, отговорът е, че всяка фирма има право да определи цена, която е изгодна за нея. Клиентът избира какво да купува. В крайна сметка целта на всяка компания е да предложи продуктите си на такава цена, спрямо качеството, така че да може да ги продаде.


Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай


преди 13 години Не знам за 16-те лева, ама във Франция в Lidl кашкавалите са между 5 и 7 евро килото, при това извън промоция! Да ме прощава Маджаров... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години "...опитай, ако мислиш, че е толкова лесно"Нито мисля, нито съм казал, че е лесно. Но мисля да опитам (по един или друг начин). Не е нормално такъв голям процент от разходите на българите да отиват за храна - някой здраво се ояжда по веригата. Това просто не може да продължава така и трябва да се намери начин да се оправи. И имам няколко идеи по въпроса (включително и няколко нестандартни). отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години По принцип бих могъл да ти дам инфо какво влиза в себестойността на продукта ама не ми е работа. Не е толкова лесно да произведеш и продадеш нещо особено качествено, ако не си голяма верига, така че стига с тия субсидии...опитай, ако мислиш, че е толкова лесно. Иначе съм съгласен...луфтове да искаш отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години А пък това дето при положение че българина има много ниски заплати, селското стопанство е субсидирано, преработвателите са взели стотици милиони или милиарди евросубсидии за машини и оборудване и въпреки всичко това българина да дава средно 34% от доходите си за храна, говори за изключително големи "луфтове" в системата. Нещо трябва да се отреже и то с големия нож. Не може толкова много пари да отиват за храна - така за всичко останало остават прекалено малко. Как искаме да се развиваме ако живеем и работим за едното папо и едното топло?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Е какво толкова е казал - че водата е мокра? Да беше направил една разбивка в едни 16 лв. за килограм кашкавал колко данъци, колко заплати, колко суровина, колко печалба, колко амортизации и т.н. има, че да научим и ние нещо полезно. А така, общи приказки и поговорки - когато задухал големият вятър, едни правели укрепления, а други строели вятърни мелници. "Мерсим" за таквоз "инфо". отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Поздравления за интервюто :-) Отдавна не се беше случвало някой да каже нещата така както са (независимо по какъв въпрос), без тълкуване, без предположения, без овъртания и всъщност всички ние да знаем, че те са така, въпреки че ни заливат със подвеждаща информация...да замразиш на цените на хранителните стоки и да го представиш като социално-икономическо решение в очите на народа...безценно :) :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Ей това се казва интервю. Всичко е казано така, както си е. Това, че някой си министър може да "заповяда" на цените да намалеят са предизборни измишльотини. Колкото по-малко държавата си вре гагата в бизнеса, толкова по-добре за всички ни. Вместо да "заповядва на планината да се премести", правителствота да вземе да освободи бизнеса от излишните регулации и данъци. Само така ще се стимулират икономиката, доходите и потреблението. отговор Сигнализирай за неуместен коментар