IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

K. С. Кумар: България е сред 5-те топ дестинации за аутсорсинг в Европа

Според главния търговски мениджър на Sutherland България е от стратегическо значение за развитието на европейското присъствие на компанията

08:12 | 19.08.15 г. 24
Автор - снимка
Редактор
K. С. Кумар: България е сред 5-те топ дестинации за аутсорсинг в Европа

- Какъв е пазарният ви дял в аутсорсинг бизнеса в България в момента? Имате ли данни за това на колко се оценява той и какъв е ръстът/спадът през последните няколко години? А кои са най-големите Ви клиенти?

- Не бих искал да коментирам какъв точно е делът ни на този пазар, но със сигурност сме сред големите играчи с нашите 1100 служители, които са ангажирани в много интересни области, интелектуално вълнуващи и мотивиращи за тях. Предлагаме им множество възможности да се обучават и развиват в бизнеса ни, за да могат да се развиват професионално. Имаме значителен пазарен дял от гледна точка на брой служители, които са много ангажирани и мотивирани.

Що се отнася до нашите клиенти имаме задължение да не разкриваме кои са те. Това, което мога да кажа обаче е, че най-големите световни компании в областта на технологиите, телекомуникационните услуги, търговията на дребно, здравеопазването, както и банковите и финансовите услуги, са сред нашите клиенти.

- Бизнесът често е недоволен от несигурната среда в страната, но в същото време България е сред 10-те топ аутсорсинг дестинации в света. Каква е Вашата оценка за ситуацията?

- Определено мисля, че страната е добър конкурент на останалите топ 20 дестинации за аутсорсинг и със сигурност е сред най-добрите пет в Европа. Има и други държави, основно от източния блок като Полша или Румъния. Независимо, че населението на България е само около 7 милиона, имате достатъчно добри условия за развитие на бизнеса. Данъчната среда също е много добра. Освен това тук има политическа и социална стабилност, и затова страната е добър избор спрямо останалите дестинации за аутсорсинг.

- Смятате ли, че в близко бъдеще икономическата ситуация в България би могла да се промени така, че развитието на подобен тип бизнес в страната вече да не е изгодно на компании като вашата?

- Това е доста интересен въпрос, но според мен той важи не само за България, а за геополитическата ситуация в Европа като цяло в контекста на членството ви в Европейския съюз, ситуацията с Гърция и всички останали фактори. Предстои да видим колко конкурентна ще бъде страната, когато реално приемете единната валута, как ще се променят разходите за живот, как това ще се отрази на инфлацията. Ще трябва да видим до колко ще е конкурентна България.

За момента обаче ситуацията изглежда достатъчно добра за нас и това е причината, поради която разрастваме бизнеса си тук. А и ние гледаме не само към България, а към талантите в Европа като цяло, които да бъдат привлечени тук, за да можем да помогнем на икономиката на страната и по друг начин, а не само като създаваме работни места в България за българи.

- Освен в София Sutherland има офис и в Бургас, където вече работят 150 души, като планирате броят им да бъде увеличен до 400 до края на годината. Проектът там обаче е с по-специфични особености, бихте ли разказали по-подробно за него?

- Ще започна малко по-отдалече, тъй като това е въпрос на самоопределяне на компанията, а то е свързано с нещата, които търсим в дадена страна, както и със стратегията за развитие на бизнеса ни и създаване на заетост. Ние сме компания, която интелигентно управлява бизнес процеси, за да предоставя услуги, съгласувайки интересите на всички заинтересовани страни – държава, общност, клиент и компания. Така можем да гарантираме устойчиво и продължително въздействие в страните и общностите, където работим. Именно затова се опитваме да предложим възможности за местното население, за младите хора. Инвестираме в развитие на уменията и се стараем да създаваме устойчива заетост през цялата година.

По отношение на Бургас попитахме кмета на града какво можем да направим, за да повлияем благоприятно върху местната общност. Според него едно от предизвикателствата е, че повечето хора остават без работа или не са заети след лятото, защото всички те работят в сферата на туризма през сезона. Бургас е туристически град и затова след лятото икономическата активност изпада в застой до такава степен, че хората търсят работа извън града. Затова се опитахме да измислим начини, които да направят икономиката устойчива и да предложим добре платена работа за хората. Това се превърна в интересен модел и успяхме да създадем 150 работни места за хора, които през лятото могат да работят в туризма, а извън сезона развиваме техния талант в нашата компания.

Стараем се да работим в отделните държави, създавайки заетост в местните общности, без обаче да се намесваме в традиционното им ежедневие. Затова, подобно на работата ни в Бургас, се насочваме към университетски градове в България и търсим начини да работим с университетите, да създадем заетост, да обучаваме и развиваме хората за бъдещите бизнеси в новата икономика. Опитваме се да работим с младите хора, докато те са все още в университета и така да създаваме друг модел за заетост.

Последна актуализация: 06:08 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

7
rate up comment 9 rate down comment 0
pepince
преди 8 години
Няма да са изключение, слабите места на трудовото и данъчното ни законодателство вече са им ясни...да му "мисли" мАтряла...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 11 rate down comment 3
Спящият бик
преди 8 години
Хубаво е, че идват такива компании, за да вкарат малко повече конкуренция на нашия пазар. Лошото е, че много от тях, вместо да вдигнат летвата - много бързо се научават на всичките ни български номера и така се "интегрират", че не можеш да ги различиш. Слабите места на трудовото и данъчното ни законодателство им се услаждат яко и забравят за какво са дошли. Дано тези да са изключение!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 16 rate down comment 5
redcretin
преди 8 години
Кофти че и в ИТ се пада незавидната роля да обираме утайката. Но пък по-добре от нация таксиджии, *** и сервитьори...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 14 rate down comment 10
krasus
преди 8 години
Е то от Бананова република какво можем да очакваме ,освен да е офшорка и генератор на евтини услуги и работна ръка. Голяма чест наистина !!!!!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 11 rate down comment 2
Един Българин
преди 8 години
Ако наистина създава заетост извън сезона, въпреки че заплатите не са върха на сладоледа ако единственото изискване е познаване на бизнес процеси и английски в крайна сметка защо да не инвестира в курортен град в хора със сезонна заетост извън сезона. Те търсят евтина работна ръка, която ще им свърши работа, а работниците работа извън сезона. 1000лв - 1000лв кой ти ги дава? Няма лошо ако е изгодно и за двете страни. Когато се появи нещо по-добро хората ще отидат там и индийците или ще вдигнат заплатите или ще отидат в Македония (ако някога стане член на ЕС и се подобри политическата конюктура) например.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 14 rate down comment 0
alexx
преди 8 години
Честно казано, от интервюто не се разбира с какво се занимава тази компания. Recruitment outsourcing?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 19 rate down comment 6
Pronto
преди 8 години
Интересно ми е какъв е профила на човека, който през лятото върти чаршафи в хотелите на Велчев, а зимата слушалката при тези индийци. Обяснявам си го само с това, че 800-1000 лева на ръка за някой с английски да разнася топла бира на пияндета в Слънчев Бряг са също толкова колкото 1200 -1500 лева на трудов договор след всички осигуровки. А после данъците не били високи в България ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още