Веригата хипермаркети Пикадили, която миналата година бе придобита индиректно от белгийската Delhaize, планира да затвори шест от супермаркетите си у нас през 2012 г., съобщиха от веригата.
Тези планове са част от глобалната стратегия за оптимизация на дейността на новия собственик.
Затворените обекти ще бъдат с марките „Пикадили“ и „Пикадили Експрес“, в Русе Стара Загора, Ямбол, Варна, както и два магазина в Пловдив.
Два от супермаркетите ще бъдат затворени още тази седмица. Наред с това компанията планира да закрие и единствения си обект от формата „Темпо“, за който се предвижда да прекрати дейност до края на годината. В края на 2010 г. компанията смяташе да инвестира над 100 млн. евро в този формат.
„В момента се проучват варианти за бъдещето на единствения хипермаркет под този бранд в България“, коментират от компанията.
Като причина за затварянето са посочени „ниските показатели“ на въпросните хипермаркети, които са част от общо 164 обекта на белгийската верига в САЩ и Европа, които ще бъдат закрити. Други 64 пък ще бъдат трансформирани.
“Тези решения бяха изключително трудни, имайки предвид влиянието, което оказват на нашите служители, клиенти и партньори [...]”, казва Ерикян Лантинк, Главен оперативен директор на Delhaize Bulgaria.
От компанията уточняват, че в резултат на закритите магазини 99 служители от Русе, Стара Загора и Ямбол ще бъдат освободени. На служителите от Пловдив и Варна ще бъде предоставена възмoжност за преместване в други обекти на компанията в съответния град.
Белгийската Delhaize
Веригата Delhaize планира общо да затвори 20 магазина в Югоизточна Европа, включително у нас, Сърбия и Босна и Херцеговина.
Наред с това от веригата казват, че планират да откриват и нови магазини у нас за в бъдеще. През 2012 г. компанията смята да открие общо между 200 и 300 магазина по света и да инвестира над 800 млн. евро. Други 200 магазина ще бъдат трансформирани.
Delhaize отчете ръст от 4,6% в приходите на цялата верига за 2011 г., които достигнаха 21,1 млрд. евро. Ръст бе 2,4% ако в резултатите не се смятат продажбите на сръбската Maxi – собственик на Пикадили.
От компанията отчитат стабилен ръст на приходите в Югоизточна Европа и Азия, които нарастват с над 32%. Резултатите от последното тримесечие на 2011 г. в САЩ и Белгия са били „разочароващи“ поради пониженото потребление вследствие на несигурната макроикономическа обстановка, казват от компанията.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО