Въпреки предупрежденията, че приватизацията в Гърция може да бъде тежка заради високите цени и липсата на прозрачност при собствеността на някои от активите, изглежда че за най-апетитните от тях кандидати не липсват.
Сред най-атрактивните активи за продажба са „малкият Монако“ край Атина, олимпийският медиен комплекс, държавният газов доставчик DEPA, както и дейностите по сметосъбирането в няколко региона на страната.
Приватизацията беше едно от условията на международните кредитори на Гърция за отпускането на втората спасителна компания.
Три компании са одобрени да наддават за медийния комплекс в Атина, който беше изграден за олимпийските игри през 2004 г., съобщи гръцката приватизационна агенция.
Lamda Development SA и Ellaktor SA са гръцки публични строителни компании, а Talima Ventures е частна гръцко-венецуелска група за инвестиции в бизнес имоти.
Първокласната бизнес сграда в момента е търговски център. Тя е една от най-големите в гръцката столица, като отдаваемата площ за търговски обекти и офиси е 73 хил. кв. м. Сградата разполага и с подземен паркинг с площ от над 59 хил. кв. м.
Според условията на офертата на правителството победителят в търга ще има право на изключително ползване, управление и експлоатация на олимпийския медиен комплекс в продължение на 90 години.
Очаква се най-ожесточена да е битката за държавния газов доставчик DEPA. Властите съобщиха, че за дружеството наддават 14 компании, сред които италианските ENI и Edison, руските Gazprom и OJSC Negusneft, испанската Enagas, азербайджанската държавна нефтена компания SOCAR, японската Mitsui и други.
Русия, освен към газовата компания, проявява интерес и към целия железопътен сектор в Гърция и оператора Trainose. Най-голямата румънска жп компания Grup Feroviar Roman иска само карго операциите, а френската SNCF се интересува от пътническите и товарни превози.
От приватизацията на Trainose и гръцката железопътна организация OSE, която е собственик на жп инфраструктурата в страната, се очакват поне 200 млн. евро. Двете дружества бяха една компания, но властите я разделиха през 2008 г. в разгара на кризата и поеха дълговете им в размер на 10,7 млрд. евро. От тях около 700 млн. евро бяха задълженията на Trainose.


Читалище "Васил Левски 1945 г." ще зарадва варненци с безплатен коледен спектакъл
Какво време ни очаква за студентския празник?
Може ли изкуственият интелект да намали броя на върнатите покупки от е-магазини?
Бездомници превзеха подлезите във Варна (СНИМКИ)
Момиче се влюби в мъж, той я продаде за проститутка
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Зеленски призова съюзниците да увеличат подкрепата си за Украйна
МОСВ предприе спешен мониторинг на морските води заради танкера "Кайрос"
Мъж е загинал след челен сблъсък между две коли на пътя Габрово - Севлиево
Доставиха храна на борда на "Кайрос"
Синът на Арнолд Шварценегер, Кристофър, е копие на полубрат си Джоузеф Баена