fallback

Оптимизмът на потребителите в Германия се засили през лятото

Доброто представяне на немския отбор на Световното първенство по футбол и стабилизирането на пазара на труда са подобрили икономическите нагласи на потребителите

09:43 | 27.07.10 г.
Автор - снимка
Създател

Нагласите на потребителите в Германия за развитието на икономиката и доходите им в бъдеще отчетоха по-силно от очакваното подобрение през лятото въпреки държавните икономии, които правителството на канцлера Ангела Меркел предвижда, за да намали бюджетния дефицит на страната.

Икономическият оптимизъм на потребителите в най-голямата европейска икономика се е засилил заради подобряващото се състояние на пазара на труда в страната и растежа на немската икономика. За това са допринесли още доброто представяне на немския футболен отбор на Световното първенство по футбол, както и топлото време през летните месеци, съгласно последното проучване на потребителските нагласи в страната.

То се провежда ежемесечно от института за пазарни проучвания GFK, който се допитва до 2 хил. немски домакинства по поръчка на Европейската комисия. Индексът на потребителското доверие на GFK е сред най-добрите ориентири за разходите на немските потребители, които имат ключово значение за растежа на немската икономика.

Индексът се е повишил повече от очакваното до 3,9 пункта през юли спрямо 3,6 пункта за юни. Това е най-високата му стойност от октомври миналата година. Пазарните анализатори очакваха показателят да нарасне до 3,6 пункта от първоначално обявените за юни 3,5 пункта.

Стойност над нула означава, че позитивно настроените участници в проучването са мнозинство и колкото е по-голяма, толкова е по-добър потребителският климат в страната.

Икономическите очаквания на германците се повишават рязко през юли, както и очакванията за доходите им в бъдеще. Склонността им да пазаруват обаче остава все така занижена. Много икономисти смятат, че спестовните немски потребители трябва да харчат повече, за да се намали зависимостта на германската икономика от износа.

През първото тримесечие на тази година БВП на Германия се увеличи с 0,2% на тримесечна база, главно заради износа, който компенсира намаляването на разходите за потребление на домакинствата, както и свиването на инвестициите в строителния сектор.

Именно занижените потребителски разходи и капиталови инвестиции на фирмите станаха причина за 4,8-процентния спад на немския БВП в рамките на 2009 г., който е рекорден за следвоенния период.

Немското правителство планира да съкрати разходите с 80 млрд. евро през тази година, за да намали до допустимия таван бюджетния дефицит на страната, който възлезе на 3,3% от БВП през 2009 г. Средното за еврозоната ниво за 2009 г. възлезе на 6,3%. Държавният дълг на Германия за 2009 г. е 73% от нейния БВП, което също е над лимита от 60%.

Еврото поскъпва с 0,1% след данните за засилването на потребителското доверие в Германия. Към 9:35 ч. българско време едно евро се разменя срещу 1,3006 долара, като загубата му от началото на годината е 9,4%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:33 | 12.09.22 г.
fallback