Разходите на домакинствата в Япония през март са се увеличили със 7,2% на годишна база, съобщава CNBC, като се позовава на официалните статистически данни.
Икономисти очакваха ръст на потребителските разходи от само процент. От 1 април обаче беше повишен данъкът върху продажбите, което насърчи домакинствата да изтеглят някои по-големи разходи.
Миналия месец данъкът върху продажбите в Страната на изгряващото слънце беше увеличен от 5 до 8% - първото му повишение от 17 години. Основните опасения, свързани с хода на правителството, са за свиване на потреблението, което ще спъне възстановяването на икономиката.
Търговци на автомобили вече съобщават, че през миналия месец доставките на втория най-голям автопазар в Азия са намалели до най-ниско ниво от декември 2012 г., съобщава Bloomberg.
Автопроизводителите се готвят за сериозен спад на продажбите в Страната на изгряващото слънце. Асоциацията на автомобилните производители прогнозира, че продажбите ще се сринат с 16% през тази фискална година, която приключва в края на март 2015 г.
Според икономисти евентуален ръст на заплащането би могъл да компенсира спад на потреблението.
Същевременно други данни сочат, че през март безработицата в Япония е останала стабилна – 3,6%. Наличието на работни места удари най-високото си ниво за последните близо седем години, което обнадеждава анализаторите, че има място за увеличаване на възнагражденията.
През изминалата година централната банка на Япония изля огромен обем от пари в икономиката, за да сложи край на продължителната дефлация. Много анализатори обаче са скептични за влиянието на агресивната парична политика върху икономиката.