Потребителското доверие в САЩ се повишава през май до най-високото си ниво от близо година, сочи проучването на Мичигансия университет, цитирано от Bloomberg.
Предварителният индекс расте до 95,8 пункта, което е най-високото ниво от юни насам, което може да се приеме като възможност за засилване на потребителските разходи. През април нивото на барометъра беше 89 пункта. Консенсусната прогноза на икономистите, анкетирани от Bloomberg, беше за стойност от 89,5 пункта.
Измерителят за очакванията за следващите няколко години отчита най-рязък скок от 2006 г. насам – от 77,6 пункта през април до 87,5 пункта през май.
Индексът за сегашните икономически условия расте от 106,7 пункта до 108,6 пункта.
Ръстът в широкия индекс се дължи на подобрените очаквания сред младите домакинства и тези с ниски доходи. Настоящите условия се подобряват и най-голям дял от домакинствата от 2000 г. насам казват, че доходите им са се повишили през последно време. Това сигнализира, че потребителските разходи може да помогнат на икономиката да набере инерция след забавянето през първото тримесечие.
„Потребителите са игнорирали данните за ръста на БВП през първото тримесечие и вместо това са формирали очакванията си въз основа на своя собствен опит“, казва Ричард Къртин, ръководител на проучването на Мичиганския университет. „Предварителните данни за май са добре дошъл сигнал за предстоящо пренасочване от спестяване към разходи“, посочва още той.
Средното ниво на индекса между 1952 и 2016 г. бе 85,87 пункта, достигайки пика от 111,40 пункта през феввруари 2000 г. и най-ниското ниво от 51,70 пункта през май 1980 г.
Проучването за потребителското доверие измерва равнището на доверие на домакинствата към националната икономика. The Reuters/University of Michigan Surveys of Consumers, както е пълното наименование, е месечно проучвание на потребителското отношение и очаквания за щатската икономика. То предоставя данни за потребителските очаквания за промените в икономическата среда. Едната част от проучването - Индексът на потребителските очаквания, е официален компонент на индекса на водещите индикатори в САЩ.
Месечното проучване се базира на приблизително 500 анкети по телефона с пълнолетни мъже и жени, живеещи в домакинствата на територията на САЩ. Всяка анкета се състои от около 50 основни въпроса за различни аспекти на потребителските навици и очаквания.При изготвяне на всяко месечно проучване се използва определен модел на домакинствата, разработен от независими специалисти. Запитаните, избрани в изследването, се интервюират и 6 месеца по-късно. Използва се въртящ принцип за обобщаване на резултатите, като 60% от тях се подновяват с нови домакинства, докато 40% се интервюират за втори път. Предварителните данни включват приблизително 60% от отговорите, участващи и в крайния вариант на проучването в края на месеца.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?