IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Потребителските разходи в Япония нарастват за втори пореден месец

Разходите на домакинствата в Япония са нараснали с 1,1% на годишна база, но са се свили с 2,8% на месечна база през февруари

11:27 | 05.04.22 г.
<p>
	<em>Снимка: Kiyoshi Ota/Bloomberg</em></p>

Снимка: Kiyoshi Ota/Bloomberg

Разходите на японските домакинства са нараснали за втори пореден месец на годишна база през февруари, съобщи Ройтерс. Разцъфтяващият потребителски сектор обаче сега е изправен пред нарастващи трудности заради инфлационния натиск.

Същевременно противоепидемичните мерки и бързото покачване на цените на храните и горивата са свили разходите на домакинствата на месечна база, което е помрачило перспективите за третата по големина икономика в света.

Разходите на домакинствата в Япония са нараснали с 1,1% на годишна база през февруари. За сравнение - прогнозите в анкета на медията бяха за годишно повишение от 2,7%. На месечна база показателят е намалял с 2,8% спрямо очакванията за 1,5% понижение.

Данните са сигнал за предстоящи проблеми за потребителските нагласи, докато ръстът на заплатите се е забавил през втория месец на фона на световния инфлационен натиск.

Официалната статистика показа, че изгладеният спрямо инфлацията ръст на реалното заплащане през февруари е останал без промяна.

"Оттук насетне цените ще надминат ръста на заплатите, затова и потреблението ще премине към тенденция на забавяне", заяви главният икономист в изследователския институт Norinchukin Такеши Минами.

Според него макар да има очаквания, че разходите в сектора на услугите ще нараснат от април, по-високите цени ще натежат на други сфери на потреблението.

Данните затрудняват задачата на Японската централна банка (ЯЦБ), която търси начини да свие удара върху домакинствата от световната инфлация и поевтиняващата японска йена, която увеличава цената на вноса.

Домакинствата са увеличили разходите си за мобилни телефони, за автомобилни застраховки и авточасти през февруари.

Друго проучване показа във вторник, че активността на сектора на услугите в Япония отново се е свила през март, въпреки че темпът на спад се е забавил, след като вътрешното търсене бе подпомогнато от отблекчаването на противоепидемичните мерки.

Очакванията са японската икономика да се разрасне през настоящото тримесечие, след като се е свила в първите три месеца на годината. Перспективите обаче все още са неясни поради войната в Украйна и поевтиняващата японска йена.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:23 | 04.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още