IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Едва 4% от потребителите на банкови услуги у нас ползват интернет банкиране

Изоставаме в ползването на алтернативни банкови канали

11:31 | 05.07.11 г. 2
<p>
	<em>Снимка: sxc.hu</em></p>

Снимка: sxc.hu

Само 4 на сто от потребителите на банкови услуги в България ползват интернет банкиране, съобщи Цветанка Минчева, зам.-директор „Банкиране на дребно” в УниКредит Булбанк.

Процентът в страната е близък до този в Югоизточна Европа и нашите съседки (6%). За сравнение обаче в Централна и Източна Европа средно 30% от клиентите на банките ползват услугите им по интернет.

Малко по-различни са цифрите при малкия бизнес, но тенденцията да изоставаме в ползването на алтернативни банкови канали се запазва. В България средно 18 на сто от фирмите ползват банкови услуги онлайн при 31% в Югоизточна Европа и 50% - в Централна и Източна Европа.

От УниКредит отчитат тенденция на намаление на транзакциите, наредени на гише. През 2009 г. 31% от тегленията са се осъществили в офис на банка, докато през 2010 г. те са паднали до 25 на сто. За Югоизточна Европа цифрите са съответно 41% и 29%, а за Централна и Източна Европа – 22% и 19%.

В България обаче три четвърти от паричните трансфери се нареждат на гише, докато едва 25 на сто се правят извън банката, предимно на АТМ устройства. В Югоизточна Европа нарежданията на гише са средно 64%, а в Централна и Източна Европа – средно 42%.

Все още в Югоизточна Европа, включително и в България, продажбите на банкови продукти по алтернативни канали, извън банковите клонове, е под 2%. У нас това са предимно стандартни банкови продукти – кредити, застраховки, депозити и други подобни.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:08 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

2
rate up comment 1 rate down comment 0
amanzaman
преди 12 години
Интернет банкирането на почти всички банки в България е ужасно, дори много ужасно, средновековно, потресаващо ужасно. То бива пинтии да са нашите банки , ама чак толкос. Ами отелете малко повече пари и си направете банкиранията като на банките ви " майки ". А вие другари от Уникредит Булбанк, вземете, че пуснете интернет банкирането ви безплатно, а не да ми пишете тук неща, които всички знаем и знаем защо е така. И без това вашето интернет банкиране е " пълна скръб " , поне да беше безплатно.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 2 rate down comment 0
marketleverage
преди 12 години
направо се учдвам че са и 4% част от банките не са чували какво е SSL сертификат дето цял свят ги ползва и как да се използва така че да е максимално удобно за клиените... не някакви измислени си техни сертификати или пък да те карат да се изръсиш някаква сума за електронен подпис за да можеш или за някаква флашка с уж елетронен подпис ама валиден само за тях2 тези които съм виждал са чували за ссл за съжаление не са нясно че не сме 1998 отвратителна функционалност една камара ограничения 3 ъпдейт през няколко часа ако имаш пари в сметката и искаш да ги прехвърлиш сума в дебитната карта чакаш часове да стане отчете операцията за да можеш да ги ползваш ??? в нормална западна банка след секунди е отчел....4. Смяна на пин през електронното банкиране, колкото пъти си искаш удобно ако те гонят паранои че може да ти клонират картата след всяко теглене се логваш и го сменяш тук защо да е лесно като може да те цакат по 5 лева за смяна5. за апликации за телефони сигурно ще пуснат 2028
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още