IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Потребители на Blackberry внесоха съдебен иск заради техническия срив

Ищците търсят парични компенсации за заплатените такси за услугите, които в крайна сметка не са били ползвани

14:48 | 28.10.11 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	&nbsp;Майк Лазаридис е изправен пред нови проблеми. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

 Майк Лазаридис е изправен пред нови проблеми. Снимка: Ройтерс

Адвокатска кантора от Монреал внесе в съда в Квебек обща жалба срещу Research In Motion (RIM). Исковете са заради прекъсването на връзката на устройствата BlackBerry с външния свят за няколко дни по-рано този месец, които оказаха изключително негативен ефект върху имиджа на компанията.

Кантората Consumer Law Group представлява интересите на „лица, които притежават смартфони Blackberry и плащат за договор за услуга, но между 11-и и 14-и октомври не са имали достъп до своите мейли, чат услугата Blackberry Messenger (BBM) и/или до интернет“.

Канадският производител не е предприел стъпки, за да възмезди клиентите си. Освен това до този момент RIM не е поел цялата отговорност за случилото се и за щетите, които са възникнали. 

Сред жалващите се е Ерик Мичъл. Заради спирането на услугите на смартфоните той не е могъл да използва нито имейл, нито какъвто и да е вид комуникация в реално време, което „пречи на неговата продуктивност и в резултат на това търпи загуба на пари“.

Търсеният от ищците резултат включва парични компенсации за заплатените такси за услугите, които в крайна сметка не са били ползвани, както и заплащане на адвокатските хонорари и съдебни разноски.

Сривът в услугата започна на 10-и октомври. Започвайки от Европа, Близкия Изток и Африка, той се разпростря през следващите дни в целия свят. Като причина за продължаващите проблеми RIM назовава технически сривове в собствената инфраструктура, която разделя вътрешната мрежа от интернет.

Проблемите са засегнали около половината от 70-те млн. клиенти на компанията. Сривът е най-мащабният в 12-годишната история на производителя. На 13-и октомври главният изпълнителен директор Майк Лазаридис се извини във видео обръщение и предложи обезщетение под формата на пакет с платени приложения на стойност 100 долара. Корпоративните клиенти освен това ще получат един месец безплатна техническа поддръжка.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:48 | 06.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още