fallback

Ford загърбва Microsoft - ще използва софтуерните услуги на BlackBerry

Ходът ще понижи разходите на американския концерн и ще предостави на разработчиците на хардуер и софтуер система, която да е по-удобна за използване

11:11 | 25.02.14 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Ford Motor Co. вече ще използва софтуера на BlackBerry Ltd., с който да захранва мултимедийния си софтуер Sync за мобилни апарати в началото на 2016 г., а не Windows на Microsoft Corp., пише Wall Street Journal, като се позовава на лице от автомобилната компания, пожелало да остане анонимно.

Ходът ще понижи разходите на американския концерн и ще предостави на разработчиците на хардуер и на софтуер система, която да е по-удобна за използване. Въпреки че внедри софтуера си в автомобилните технологии, в последните няколко години Ford си навлече неприятности със Sync, след като интегрира системата с тъчскрийн с наименованието MyFord Touch. Повечето от проблемите в системата не са свързани с проблемите на платформата на Microsoft, пояснява лицето от американския автопроизводител.

Oт Ford обмисляха възможността да използват система, базирана на операционната система Android на Google Inc., както и да работят с Microsoft преди да внедрят QNX Software Systems на канадската BlackBerry.

QNX използват и други автопроизводители, измежду които General Motors Co. в своята мултимедийна система OnStar, която свързва мобилните устройства с вътрешната система на автомобилите, позволявайки гласово набиране и контрол на радиото, например.

Решението за отказ от услугите на Microsoft идва главно като резултат от скъпото лицензиране на операционната му система. Според Ford доставчиците на оборудване са добре запознати със софтуера на BlackBerry и го предпочитат.

Аcura на Honda Motor Co., Audi на Volkswagen AG и брандовете на Porsche също използват QNX за своите мултимедийни системи. Сред автомобилните производители софтуерът на BlackBerry притежава 50% пазарен дял.

Ford, заедно с Microsoft, бе пръв във внедряването на интегрираните системи за мобилни устройства в автомобилите. През 2007 г. американската компания въведе Sync само на някои свои модели, а сега нейната система е стандартна за повечето от превозните й средства в много региони на света. Sync работи на повече от 7 млн. автомобили по целия свят и се превърна във важен маркетингов инструмент за Ford.

Други големи клиенти на Microsoft пък са Fiat Chrysler Automobiles NV, Nissan Motor Co. и Kia Motors Corp.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:01 | 07.09.22 г.
fallback