Глътка въздух за канадския производител на смартфони Blackberry – американското Министерство на отбраната е поръчало 80 000 устройства от производителя за своите служители като част от инвестиционна програма на ведомството на стойност 16 млн. долара.
От 31-и януари в рамките на т. нар. мобилен план на Министерството на отбраната на служителите ще бъде предоставена възможността като алтернатива на конвенционален компютър да ползват устройствата на канадците за работна станция с достъп до кодираните данни.
Програмата също обхваща 1800 IOS и Android устройства, които вече са притежание на служители на Пентагона. Сред тях са iPad, iPhone, както и смартфони и таблети от Samsung и Motorola.
В бъдеще до 300 000 служители на министерството ще разполагат със сигурни мобилни устройства. В допълнение се предвижда отделна собствена App Store. В момента програмата поддържа 16 мобилни приложения. Други 90 трябва да бъдат одобрени за използване от служителите.
„Новата година донесе на до 100 000 държавни служители нови мобилни възможности", се казва в прессъобщение на Министерството на отбраната. До края на текущата финансова година програмата ще достигне пълния си капацитет.
Инвеститорите оцениха съобщението на Пентагона като положителен сигнал за боледуващия канадски производител на телефони. Във вчерашната сесия акциите на BlackBerry приключиха търговията със скок от 9,36% до 9,93 долара за брой. През деня цената на няколко пъти намдина десет долара. В следборсовата търговия възходящото движение продължи с увеличение от 0,16 долара до 10,09 долара за акция.
С решението си Пентагонът поддържа и плановете на новия главен изпълнителен директор на BlackBerry Джон Чен, който желае да съсредоточи през 2014 година компанията повече върху бизнес клиентите. В края на декември Чен заяви, че „правителствата не могат просто да заменят BlackBerry - ние сме единственият MDM продавач с оперативен лиценз от Министерството на отбраната на САЩ. Всички членки на клуба Г-7 също са клиенти на BlackBerry". С изказването си Чен имаше предвид водещите индустриални нации - Германия, Франция, Великобритания, Италия, Япония, Канада и САЩ.
За подсилване на финансовата си гъвкавост във вторник BlackBerry съобщи, че ще продаде част от канадските си недвижими имоти. Като цяло, общата площ на имотите за продажба е над 280 хил. кв. м. Част от имотите компанията ще наеме след продажбата. Все пак производителят иска да задържи централата си във Ватерло, Онтарио.
“Тази инициатива ще засили по-нататъшната финансова гъвкавост на BlackBerry и ще осигури допълнителни ресурси, за да подкрепи нашите операции, докато бизнесът продължава да се развива”, коментира Чен в изявление във връзка с продажбата на активи.


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат
Мелони иска закон, който "да се справи с джендър идеологията"
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време