IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Сделката за Whatsapp събуди надежди и у BlackBerry

Ключовият въпрос за това колко точно е ценен даден потребител на мобилни съобщителни услуги остава без отговор

13:05 | 21.02.14 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Оценяваното на 19 млрд. долара придобиване на Whatsapp от страна на Facebook затруднява още повече инвеститорите на BlackBerry да оценят правилно стойността на услугата за съобщения на компанията - и последните усилия за възстановяване на концерна като цяло.

В четвъртък акциите на Blackberry подскочиха нагоре. Причината – при изненадващото технологично придобиване всеки един от общо 450 млн. клиента на Whatsapp се оценява на 42 долара. Ако тази оценка се прехвърли автоматично върху Blackberry Messenger (BBM), то услугата би била оценена на 3,36 млрд. долара, което съответства на около 70% от пазарната капитализация на цялата компания, пише The Wall Street Journal.  

Въпреки това дори и най-големите оптимисти сред анализаторите на Facebook са сдържани по отношение на възможната стойност. Facebook няма да вкара огромната потребителска база на Whatsapp в доходоносната си рекламна платформа. И въпреки големия шум около Whatsapp ключовият въпрос за това колко точно е ценен даден потребител на мобилни съобщителни услуги остава без отговор. А просторните оценки на стартираща компания от Силициевата долина не са най-добрият мащаб за това.

Но това не е всичко – не бива да се забравя, че съдбата на BBM продължава да бъде много тясно свързана с бързо свиващия се бизнес със смартфоните на BlackBerry. Към края на декември компанията заяви, че през 60-те дни след активирането на услугата за IOS и Android са се регистрирали около 40 млн. потребители на мобилните системи. Но засега не е ясно дали и как тяхното поведение се различава от това на традиционните клиенти на BlackBerry.

Стойността на Whatsapp е огромната маса от потребители, която обхваща всички основни мобилни системи. 70 на сто от тях използват услугата всеки ден. Blackberry, от друга страна, трябва да предостави доказателства, че ще успее да привлече за съобщителната си услуга клиенти извън своята платформа, както и че ще успее да прави пари с тази услуга.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.

Последна актуализация: 20:01 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още