Българският телеком Мтел отчита спад от 5 на сто на приходите си през първата половина на 2015 г., като те достигат 173,6 млн. евро. Сравнимата печалба преди данъци, такси и амортизация отбелязва спад от 11,8%, като стига 66,8 млн. евро. Това сочат данни от новия доклад на Telekom Austria Group, който съдържа финансовите резултати на групата за първите шест месеца на годината.
Мтел се радва на 41,8% ръст на потребителите на своите телевизионни услуги за първата половина на 2015 г.
В рамките на този период Мтел , която е част от Telekom Austria Group, генерира значителен ръст на броя на клиентите, ползващи т.нар. смарт тарифи – 63,3%, съобщават от компанията.
Става дума за гласови тарифи, включващи и мобилен интернет, като данните се отнасят за индивидуални и бизнес клиенти.
Според доклада Мтел има устойчив ръст от 32,4% на потребителите на мобилен интернет. Скокът е близък до този, регистриран през същия период миналата година.
Компанията отчита увеличение от 4,8% на броя на клиентите си на мобилен абонамент спрямо същия период година по-рано, посочва от компанията. Те вече достигат 4,3 млн. души, а пазарният дял на компанията е 39%.
Увеличениe има и във фиксираните линии за достъп. Там ръстът е с 19,9%, а причината за това преди всичко е новата сателитна телевизионна услуга, която Мтел предлага от септември миналата година.
5,5 евро пък е средният месечен приход от абонат, разкрива финансовият доклад. Според него средният приход от фиксирана линия за първото полугодие е 12,5 евро.
От своя страна Telekom Austria Group отчита стабилни приходи от почти 1,94 млрд. евро, което надминава очакванията на компанията за 1,92 млрд. евро.
Сравнимата печалба на групата преди данъците, таксите и амортизацията, отбелязва ръст от 7,4% до 665,3 млн. евро, благодарение на строгите съкращения на разходите. Резултатът също е по-висок от очакваното от компанията. По-рано тя прогнозира сумата от 653,1 млн. евро.
Telekom Austria Group намали прогнозата си за приходите за цялата година заради по-слабото от очакваното представяне в източноевропейски страни като България и Хърватия.
Компанията заяви, че липсата на видими макроикономически подобрения в Централна и Източна Европа се отразява негативно на търсенето.
Новата прогноза на компанията е приходите ѝ през 2015 г. да запазят нивото си от 2014 г., вместо да отбележат ръст от 2 на сто, каквато беше предишната прогноза.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
преди 10 години Като чуя МТЕЛ и се изприщвам. Тия цакат най-много от всички оператори. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Има фейсбукъри с оцъклени очички, дето не знаят що е телефон с копчета и антенка за чистене на ушна кал. :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Има фейсбукъри с оцъклени очички, дето не знаят що е телефон с копчета и антенка за чистене на ушна кал. :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Mtel отчита 5% спад на приходите през първата половина на 2015 г.---Нищо неочаквано няма.... потреблението си се връща на естествените нива...даже бих казал, че доста закъсня... Предлагат ми (примерно) да ми дадат безплатна "фаянсова плочка" и 1000 минути към всички, ако подпиша договор 2 годишен договор за 20 лв/ месец. Ама за какво ми "фаянс", като ползвам телефон с бутони (удобен е за разговори и смс-и с една ръка) ... за какво са ми 1000 мин, като статистиката ми показва, че говоря 60 минути/месец ... е тогава - защо да давам 20 лв , като сега давам 10 лв?!Ето затова имат и спад ... просто никой не ще "да качва нагоре"! отговор Сигнализирай за неуместен коментар