Историята и главоломният пазарен успех на музикалната стрийминг услуга Spotify прилича на този на видео платформата Netflix, коментира анализаторът и журналист на CNBC Джим Крамър.
Фокусът на Netflix в оригиналното съдържание от 2011 г. е катализаторът за скока на цената на акциите и до това Netflix да стане най-добре представилата се компания на Wall Street през миналото десетилетие, когато предложи на инвеститорите над 4000% възвръщаемост. Насочването на Spotify към подкастите, откакто стана публична през 2018 г., донесе на компанията подобен растеж и доминация в аудио средата, твърди Крамър.
„Смятам, че Spotify прави същото, а сега, когато пазарът хареса подкаст стратегията им, която е чудесна, това, което има значение, е ръстът на броя абонати“, коментира водещият на предаването „Mad Money”.
Когато коронавирусната пандемия първо нанесе удар на пазарите, книжата на Spotify загубиха близо 24% от февруарските върхове, достигайки дъна през март. След като потъна под 118 долара, цената на акциите увеличи стойността си повече от два пъти, подпомогната от силния тримесечен отчет през април.
В понеделник стойността на книжата нарасна с 2 на сто и приключи борсовия ден на ниво от 236,06 долара.
„По-добрите от очакваното приходи от продажби, по-високата от очакваното печалба, премиум абонатите и средният месечен брой потребители растат“ подчертава Крамър във връзка с последния финансов отчет на компанията. „Въпреки че прогнозата на мениджмънта за второто тримесечие беше по-слаба, те свиха прогнозата за годишната си печалба, очевидно обаче вършат чудесна работа в справянето си с панедмията“, посочва той.
Spotify, която предлага както безплатна услуга с реклами, така и платена премиум услуга без тях, през първото тримесечие увеличи броя на премиум абонатите си с 31% до 130 млн. плащащи потребители. Освен това компанията засили стойността си, като подписа договор с Джо Роугън, един от водещите подкастъри в момента, както и с Ким Кардашиан и Warner Bros. Това се случи след излизането на отчета.
Освен това последва случилото се по-рано придобиване на компанията за спортни и развлекателни новини The Ringr за 196 млн. долара през февруари и други сделки за над 390 млн. долара през 2019 г., които имаха за цел добавяне на ново съдържание към платформата.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?
Времето днес: Значителни валежи, на места в планините - сняг
Възраждането на военните кораби в Европа води до завръщане на британските корабостроители
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят