Прогнозата на Alibaba Group Holding за приходите ѝ за фискалната 2022 г. се оказа под очакванията, след като засилената конкуренция и новите огнища на коронавируса усложниха ситуацията на най-голямата китайска компания за онлайн търговия, която се бори с натиск от страна на регулаторите, пише Bloomberg.
Освен разочароващата прогноза компанията представи и приходи от продажби, които не изпълниха очакванията за второ поредно тримесечие. Alibaba отчете по-нисък 29-процентен ръст на приходите за тримесечието до края на септември до 200,7 млрд. юана (31,4 млрд. долара). Тя прогнозира 20-23% растеж на приходите през фискалната 2022 г., което се оказа под 27%, очаквани от анализаторите.
Нетната печалба е потънала с 81% до 5,4 млрд. юана, изоставайки спрямо прогнозите, след като интернет гигантът намали стойността на дяловите си инвестиции.
По-слабите резултати подчертават битката на бившия фаворит на фондовите пазари за съживяване на бизнеса, който е жертва на макроикономически, регулаторни и други сътресения, свързани с конкуренцията. Ръстът на приходите, включително в логистичното звено Cainiao и в местните услуги по заявка не е изпълнил очакванията, а приходите от платформи като Taobao и Tmall са нараснали само с 3% - най-бавния темп от поне пет тримесечия. Цената на акциите на Alibaba спадна с повече от 4 на сто преди началото на борсовия ден в Ню Йорк.
Конкуренцията нараства, точно когато Китай се бори с най-голямото си огнище на Covid-19, откакто вирусът се появи за първи път в Ухан. Конкуренти като JD.com и Punduoduo увеличават инвестициите си, за да привлекат от потребителите на Alibaba, дори докато скокът на броя на случаите на Covid в много части на Китай влияе негативно на потребителските разходи и пречи на икономическия растеж. Брутният вътрешен продукт нарасна с 4,9% през тримесечието до септември, спрямо 7,9% през предходния период, отчасти заради мерките срещу коронавируса в много градове.
Alibaba1
Тази година Pinduoduo изпревари Alibaba като най-голямата китайска платформа за онлайн търговия по годишно активни купувачи, достигайки 849,9 млн. потребители през 12-те месеца до юни. Междувременно JD.com привлича нови и завръщащи се брандове като Starbucks и Estee Lauder в платформата си, възползвайки се от указа на Пекин за прекратяване на ексклузивните споразумения, налагани преди на търговците.
Alibaba2
Забавянето на бизнеса на Alibaba се пренася и през новия период, който включваше Деня на самотните сърца – най-голямото събитие за пазаруване тази година. Миналата седмица Alibaba отчете 84,5 млрд. долара приходи от продажби по време на събитието, като записа нов рекорд. Но 8,5-процентното увеличение представлява забавяне спрямо предходни години, тъй като компанията се въздържа от по-големи промоции, така че да се фокусира повече върху устойчивостта и филантропията – ключови стълбове от усилията на президента Си Дзинпин за постигане на „общо благоденствие“.
Приходите от продажби на Alibaba се оказаха под очакванията за първи път от повече от две години през тримесечието до юни, след като компанията беше обект на антимонополно разследване, завършило с рекордната глоба от 2,8 млрд. долара.
Alibaba3


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?