fallback

Samsung губи доминацията си в Азия

Корейският концерн продава все по-малко смартфони на важните пазари Индия и Китай за сметка на местни доставчици

12:28 | 10.08.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Корейският технологичен концерн Samsung Electronics губи своите позиции на най-големите и най-бързо растящи пазари за смартфони в Азия – Китай и Индия.

Причината е прозаична - клиентите в близост до южнокорейската компания предпочитат да се обърнат към родни производители.

Първото място в Индия Samsung загуби през второто тримесечие на годината, както съобщава доставчикът на данни Counterpoint Technology Market Research. Корейците са били задминати от Micromax Informatics, местен доставчик, който е основан само преди пет години, пише The Wall Street Journal.

Подобна информация идва от изследователите на Canalys. Според тях Micromax държи 17,5% от всички мобилни продажби през второто тримесечие, а Samsung държи в Индия 15,1%. Ако се вземат предвид продажбите само на смартфони - т.е. без евтините конвенционални телефони, Samsung Electronics все още има предимство.

В Китай, най-големият пазар на смартфони в света, Samsung се бори с Xiaomi от Шанхай. Компанията, която продава смартфони едва от три години, отне първото място на корейците, както пояснява Canalys. Xiaomi постига пазарен дял от 14 на сто, следвана от Samsung, Huawei и Lenovo с по 12% дял от пазара.

Събраните ежемесечно от Counterpoint данни сочат, че пазарният дял на Samsung в Китай е достигнал своя пик през февруари и след непрекъснато спада до 17 процента през юни. Lenovo и Huawei не са далеч назад, както отбелязва Том Канг от Counterpoint. Двете китайски компнии имат пазарен дял от около 12 на сто.

Само за три месеца Xiaomi записва ръст от 4%, какъвто спад реализира Samsung. Затова и може би не е изненада, че корейският производител съвсем наскоро обяви по-мрачни очаквания за бъдещето и спадащи печалби, допълвайки, че причината е сериозната конкуренция от китайските производители.

По-впечатляващото при Xiaomi е, че тези 15,1 млн. доставени смартфона през втората четвърт на годината са предимно в Китай и Индия. Компанията няма особено голямо присъствие в другите държави, като то е почти нулево в Европа и САЩ. Така се оказва, че пред Xiaomi все още огромен потенциален пазар. Компанията има намерения да се опита да стане световен бранд, а през миналата година успя да привлече бившия продуктов мениджър на Google Хюго Бара, чиято задача е да развие компанията именно в глобален аспект.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:05 | 12.09.22 г.
fallback