IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Samsung губи доминацията си в Азия

Корейският концерн продава все по-малко смартфони на важните пазари Индия и Китай за сметка на местни доставчици

12:28 | 10.08.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Xiaomi вече е лидер на пазара в Китай. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Xiaomi вече е лидер на пазара в Китай. Снимка: Ройтерс

Според технологичния блог TechCrunch обаче Xiaomi не само копира, но направо краде интелектуална собственост. Така например по време на последното представяне на смартфона Mi3 примерните снимки в галерията на апарата са били откраднати от National Geographic, Flickr и други онлайн архиви за снимки, само че с изрязани лога и автори.

Данните показват пълна промяна на баланса на силите. През първото тримесечие Samsung е безспорен номер едно с дял от 18,3%, докато Xiaomi има едва 10,7%.

Взети заедно, числата показват тревожна тенденция за концерна Samsung, който отказва да коментира най-новите данни. А че не всичко върви гладко, показаха и тримесечните резултати от миналата седмица. Нетната печалба падна с една пета спрямо предходната година - първият спад на годишна база от близо три години насам.

Наистина, благодарение на агресивния си маркетинг и силната си марка Samsung все още е лидер в индустрията в Югоизточна Азия, но според през изминалата година Counterpoint компанията губи пазарен дял и в Индонезия, Малайзия и Виетнам. Трите страни заедно имат население от около 360 милиона души.

Във Филипините и Тайланд Samsung все още има леко предимство пред местните съперници и световните конкуренти като Apple, чийто пазарен дял през последните години е нараснал, както е видно от данните на Counterpoint.

„Като цяло в Индия и Китай Samsung е под огромен натиск в долния край на продуктовия диапазон", казва анализаторът на Canalys Джесика Куи. Тя прави препратка към местните доставчици, които засилват конкуренцията, като предоставят на клиента повече за парите му.

Ожесточената конкуренция се очаква да продължи и през миналата година и да намали рентабилността на Samsung, очакват анализаторите. Оперативният марж в мобилния бизнес на Samsung е намалял през второто тримесечие до 15,5% от 17,7% през предходната година. Това е най-ниската норма на възвръщаемост в сегмента от 2011 г. насам.

Но не само конкуренцията е виновна за всичко това, самата Samsung „се е простреляла сама в крака“. Особено в Китай мениджърите са обвинявани в лошо управление на инвентара. Грешните решения са причина за това по рафтовете на магазините все още да има смартфони трето поколение, докато клиентите чакат смартфони за по-бързата 4G мрежа.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:05 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още