Корейският технологичен концерн Samsung Electronics губи своите позиции на най-големите и най-бързо растящи пазари за смартфони в Азия – Китай и Индия.
Причината е прозаична - клиентите в близост до южнокорейската компания предпочитат да се обърнат към родни производители.
Първото място в Индия Samsung загуби през второто тримесечие на годината, както съобщава доставчикът на данни Counterpoint Technology Market Research. Корейците са били задминати от Micromax Informatics, местен доставчик, който е основан само преди пет години, пише The Wall Street Journal.
Подобна информация идва от изследователите на Canalys. Според тях Micromax държи 17,5% от всички мобилни продажби през второто тримесечие, а Samsung държи в Индия 15,1%. Ако се вземат предвид продажбите само на смартфони - т.е. без евтините конвенционални телефони, Samsung Electronics все още има предимство.
В Китай, най-големият пазар на смартфони в света, Samsung се бори с Xiaomi от Шанхай. Компанията, която продава смартфони едва от три години, отне първото място на корейците, както пояснява Canalys. Xiaomi постига пазарен дял от 14 на сто, следвана от Samsung, Huawei и Lenovo с по 12% дял от пазара.
Събраните ежемесечно от Counterpoint данни сочат, че пазарният дял на Samsung в Китай е достигнал своя пик през февруари и след непрекъснато спада до 17 процента през юни. Lenovo и Huawei не са далеч назад, както отбелязва Том Канг от Counterpoint. Двете китайски компнии имат пазарен дял от около 12 на сто.
Само за три месеца Xiaomi записва ръст от 4%, какъвто спад реализира Samsung. Затова и може би не е изненада, че корейският производител съвсем наскоро обяви по-мрачни очаквания за бъдещето и спадащи печалби, допълвайки, че причината е сериозната конкуренция от китайските производители.
По-впечатляващото при Xiaomi е, че тези 15,1 млн. доставени смартфона през втората четвърт на годината са предимно в Китай и Индия. Компанията няма особено голямо присъствие в другите държави, като то е почти нулево в Европа и САЩ. Така се оказва, че пред Xiaomi все още огромен потенциален пазар. Компанията има намерения да се опита да стане световен бранд, а през миналата година успя да привлече бившия продуктов мениджър на Google Хюго Бара, чиято задача е да развие компанията именно в глобален аспект.


Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа