Набиращият скорост китайски производител на смартфони Xiaomi представи данни за първото шестмесечие на годината, които шокираха бранша.
За първите шест месеца на годината Xiaomi е продал 26,11 млн. устройства с Android, което е с 271% повече от преди година и повече от общите продажби на компанията за предишната година (18,7 млн. броя), предава Bloomberg.
При това самата компания имаше далеч по-скромни цели - първоначално тя очакваше, че ще продаде 40 млн. устройства за цялата 2014 година. Сега тази прогноза е актуализирана на 60 млн., а очакванията за следващата година са за 100 млн. продадени устройства. През 2012 г. концернът успя да пласира едва 7,19 млн. устройства.
При това приходите от продажби за шестте месеца от януари насам скачат от 13,3 млрд. юана до 33 млрд. юана (5,3 млрд. долара), което представлява ръст от 149% на годишна база.
Старт-ъпът бе основан преди четири години от Леи Дзюн, "ангел инвеститор" и предприемач, който също така основава компании като придобитите от Amazon Joyo.cn и YY.
Актуално пазарно проучване за пазара на смартфони на Kantar WorldPanel Comtech от края на май отчита, че Xiaomi бие по продажби Samsung в Китай за втори път през април, като бюджетното устройство RedMI е най-продаваният смартфон в страната. През първото тримесечие на 2014 г. пък Xiaomi продаде в Китай повече смартфони от Apple. Най-голям дял (41%) от потребителите, които купуват телефон с марката Xiaomi, за първи път имат смартфон, но почти една четвърт (23%) са бивши собственици на апарат от Samsung.
Първоначалната таргет група на Xiaomi бе младите потребители. Но акцентът върху продажбата на мобилни телефони на тийнейджърите чрез сайтовете за социални медии предизвика вирусни нива на растеж.
Като част от стратегията си да увеличи много бързо своя пазарен дял компанията се опитва да се разраства бързо и в чужбина. До края на годината компанията има готовност да продава джаджите си в 14 държави - Китай, Хонконг, Тайван, Сингапур, Малайзия, Индонезия, Индия, Филипините, Тайланд, Виетнам, Русия, Турция, Бразилия и Мексико.
Сегашният флагман на Xiaomi се нарича Mi 3, има четириядрен 2.3GHz процесор и дисплей с реална HD резолюция. Без договор към оператор устройството струва около 330 долара. Компанията продава и бюджетния апарат Redmi, който въпреки ниската цена от 130 долара разполага с 1.5GHz четириядрен чип и 720p HD дисплей. Устройствата работят под модифицирана версия на Android за Xiaomi, наречена MIUI.
Сравнително ниската цена на телефоните на Xiaomi обяснява бурния ръст на продажбите.
Ниските маржове в хардуерния бранш обаче ще накарат компанията да потърси алтернативна стратегия, за да монетаризира по-добре тези продажби. Xiaomi счита за бъдеща възможност предлагането на услуги за увеличаващата се фен база.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 11 години Xiaomi са необходимата , но недостъчна конкуренция на Самсунг и Ябълката, за да свалят цените на безумно скъпите си устройства. отговор Сигнализирай за неуместен коментар