IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Xiaomi отчита 271% ръст в продажбите на телефони за първото полугодие

Приходите от продажби за шестте месеца от януари насам скачат със 149% на годишна база до 5,3 млрд. долара

18:28 | 02.07.14 г. 1
Автор - снимка
Създател
<p>
	Сегашният флагман на Xiaomi се нарича Mi 3. <em>Снимка:&nbsp;Xiaomi&nbsp;</em></p>

Сегашният флагман на Xiaomi се нарича Mi 3. Снимка: Xiaomi 

Набиращият скорост китайски производител на смартфони Xiaomi представи данни за първото шестмесечие на годината, които шокираха бранша.

За първите шест месеца на годината Xiaomi е продал 26,11 млн. устройства с Android, което е с 271% повече от преди година и повече от общите продажби на компанията за предишната година (18,7 млн. броя), предава Bloomberg.

При това самата компания имаше далеч по-скромни цели - първоначално тя очакваше, че ще продаде 40 млн. устройства за цялата 2014 година. Сега тази прогноза е актуализирана на 60 млн., а очакванията за следващата година са за 100 млн. продадени устройства. През 2012 г. концернът успя да пласира едва 7,19 млн. устройства.

При това приходите от продажби за шестте месеца от януари насам скачат от 13,3 млрд. юана до 33 млрд. юана (5,3 млрд. долара), което представлява ръст от 149% на годишна база. 

Старт-ъпът бе основан преди четири години от Леи Дзюн, "ангел инвеститор" и предприемач, който също така основава компании като придобитите от Amazon Joyo.cn и YY.

Актуално пазарно проучване за пазара на смартфони на Kantar WorldPanel Comtech от края на май отчита, че Xiaomi бие по продажби Samsung в Китай за втори път през април, като бюджетното устройство RedMI е най-продаваният смартфон в страната. През първото тримесечие на 2014 г. пък Xiaomi продаде в Китай повече смартфони от Apple. Най-голям дял (41%) от потребителите, които купуват телефон с марката Xiaomi, за първи път имат смартфон, но почти една четвърт (23%) са бивши собственици на апарат от Samsung.

Първоначалната таргет група на Xiaomi бе младите потребители. Но акцентът върху продажбата на мобилни телефони на тийнейджърите чрез сайтовете за социални медии предизвика вирусни нива на растеж.

Като част от стратегията си да увеличи много бързо своя пазарен дял компанията се опитва да се разраства бързо и в чужбина. До края на годината компанията има готовност да продава джаджите си в 14 държави - Китай, Хонконг, Тайван, Сингапур, Малайзия, Индонезия, Индия, Филипините, Тайланд, Виетнам, Русия, Турция, Бразилия и Мексико.

Сегашният флагман на Xiaomi се нарича Mi 3, има четириядрен 2.3GHz процесор и дисплей с реална HD резолюция. Без договор към оператор устройството струва около 330 долара. Компанията продава и бюджетния апарат Redmi, който въпреки ниската цена от 130 долара разполага с 1.5GHz четириядрен чип и 720p HD дисплей. Устройствата работят под модифицирана версия на Android за Xiaomi, наречена MIUI.

Сравнително ниската цена на телефоните на Xiaomi обяснява бурния ръст на продажбите.

Ниските маржове в хардуерния бранш обаче ще накарат компанията да потърси алтернативна стратегия, за да монетаризира по-добре тези продажби. Xiaomi счита за бъдеща възможност предлагането на услуги за увеличаващата се фен база. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:22 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Хардуер виж още

Коментари

1
rate up comment 3 rate down comment 0
pepince
преди 9 години
Xiaomi са необходимата , но недостъчна конкуренция на Самсунг и Ябълката, за да свалят цените на безумно скъпите си устройства.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още