Напоследък Google не е сред любимците на инвеститорите.
Alphabet, нейната компания майка, е с едни от най-лошо представящите се акции в рамките на тази година сред технологичните фирми в S&P 500, оценени на над 100 млрд. долара, пише Wall Street Journal.
От началото на годината книжата на Alphabet са повишили стойността си с 13 на сто, в съответсвие с ръста на по-широкия индекс, но е под половината на това, което постигна Facebook, въпреки че напоследък тя се сблъсква със сериозни проблеми във връзка с неподходящото съдържание в платформата ѝ, опазването на личните данни и напускането на част от директорите.
В момента Alphabet е оценена на малко над 800 млрд. долара. Пазарните лидери Microsoft и Apple са близо до 900 млрд. долара.
По ирония на съдбата скорошната слабост е свързана с продължаващата доминация на рекламния бизнес на Google в търсачките, който се очаква да генерира около 137 млрд. долара приходи през тази година.
През март компанията беше засегната от глоба от европейските регулатори на стойност 1,7 млрд. долара във връзка с бизнес практиките на Google, свързани с рекламите, показвани в уебсайтовете на трети страни. Това беше последната глоба от цяла серия такива, дошли от Европейския съюз, с което общата сума, която тя трябва да изплати на блока, достигна близо 7,7 млрд. долара.
Това се случи само две седмици, след като представителката на демократите в САЩ Елизабет Уорън призова за разделяне на бизнеса на част от големите технологични играчи.
И на последно място, на 22 март публикация в Adweek посочи, че Google обмисля няколко промени в рекламния си бизнес, включително налагането на потенциални рестрикции на това как рекламодателите могат да проследяват и таргетират потребителите през браузъра Chrome. Въпреки че това може да засегне рекламния бизнес на компанията, то може да засегне други играчи от екосистемата много повече. Criteo и Trade Desk, две компании, които предлагат софтуер и инструменти за следене за рекламодатели, преживяха спад на цената на акциите си - съответно с 24 и 7%, след като Adweek публикува информацията.
Apple направи подобни промени в браузъра си Safari през 2017 г., което ѝ помогна да затвърди репутацията на компанията като защитник на личните данни. Но Google е напълно различен гигант, тъй като обхваща близо 93% от онлайн търсенето в света, а Chrome държи две трети от пазара на търсачки според Statcounter. Някои анализатори отбелязват, че всяка промяна, която компанията прави, може да се отрази по-сериозно и да напомни на регулаторите за несравнимия обхват на Google.
Проблемът на това да бъдеш Google днес е, че дори да правиш правилното нещо, то може да изглежда като погрешен ход.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?