IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Методът на Мъск: Учи се от партньори, а след това действай сам

Лидерът на Tesla се опитва да направи компанията все по-малко зависима от доставчици

09:15 | 19.09.20 г. 17
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Patrick T. Fallon/Bloomberg</em></p>

Снимка: Patrick T. Fallon/Bloomberg

„Той научи за това и дори направи крачка напред. Помолихме нашите инженери да се стремят към Луната. Той поиска директно да отидем на Марс“, коментира старши инженер от Daimler.

Междувременно партньорството с японската Toyota, друг ранен инвеститор, го научи на управление на качеството.

В крайна сметка директори от Daimler и Toyota се преместиха на ключови позиции в Tesla, както и таланти от Google, Apple, Amazon, Microsoft и от конкурентни производители на автомобили като Ford, BMW и Audi.

Подходът на Мъск

И все пак някои партньорства не завършиха добре. През 2014 г. Tesla се насочи към израелския производител на чипове Mobileye, отчасти, за да научи как да проектира система за самоуправление, която се разви в Autopilot.

„Mobileye беше движещата сила зад оригиналния Autopilot”, твърди бивш директор на Mobileye, който е пожелал да остане анонимен.

Mobileye, която сега е собственост на Intel, също разпознава риска от споделянето на технология с бързо развиващ се стартъп като Tesla, който беше пред колапс през 2008 г., а сега има пазара капитализация от 420 млрд. долара.

Но Tesla и Mobileye преживяха тежка и публична раздяла, след като през 2016 г. шофьор загина при катастрофа с Model S, използвал системата Autopilot.

По това време Амнон Шашуа, който сега е президент и главен изпълнителен директор на Mobileye, заяви, че Autopilot на Tesla не е проектиран, за да покрива всички възможни ситуации на инциденти, тъй като е система за асистиране на водача, а не такава за автономно управление.

Американската технологична фирма Nvidia последва Mobileye като доставчик за Autopilot, но също бързо беше отстранена.

„Nvidia и Tesla споделят обща стратегия за разработка на дефинирани от софтуера превозни средства, задвижвани от мощни компютри с изкуствен интелект. Илон е много фокусиран върху вертикалната интеграция и искаше да прави собствените си чипове“, коментира Дани Шапиро, старши директор на автомобилните решения в Nvidia.

В допълнение към партньорствата Мъск започна серия от придобивания преди четири години, благодарение на което Tesla се сдоби в малко известни компании – Grohmann, Perbix, Riviera, Compass, Hibar Systems. Целта беше бързо развитие на експертизата на Tesla в автоматизацията. Maxwell и SilLion допълнително подкрепиха възможностите на Tesla в сферата на батерийните технологии.

„Той научи много от тези хора“, коментира Марк Елис, старши консултант в Munro & Associates. „Той използва много информация от тях, а след това действа по свой начин, за да направи нещата по-добри.             

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:18 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

7
rate up comment 8 rate down comment 2
pjc50313869
преди 3 години
Много злоба, ейй!!! И то от некомпетентни ***, които еднствената тесла дето са пипали е всъщност чук! Имепраторе, спри да четеш форума на инвестор, ами вземи и отвори некой сайт да видиш истината! https://***.reuters.com/article/us-tesla-results-idUSKCN24N2UTда не излзе, че май 4то поредно тримесечие отичтат печалба?? Или викаш гроздето кисело и много се чупели, а? Интересно що хората купуват?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 2 rate down comment 10
Императорът
преди 3 години
Това, дето искам да кажа, е: че ако мъск бъде принуден да направи нормален автомобил, то той сигурно ще се разпадне още на десетия километър - разбира се ако изобщо потегли.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 3 rate down comment 9
Императорът
преди 3 години
"Илон Мъск е определян като иноватор, който измина пътя от човек, който не знае почти нищо за производството на коли..."Че той и сега не знае нищо за производството на коли !!! Теслите са автомобилите, които дават най-много дефекти и най-често се чупят, въпреки че двигателят им няма движещи се части. Мъск е като един гаражен пишман-гений, който за всяко нещо си мисли, че знае повече от специалистите, въпреки че нищо не може да направи като хората. Тесла в пазарен смисъл е един хипербалон, уникален в цялата история на финансовите пазари. Разбира се, нещата рано или късно си идват на мястото - но ние видяхме как цената на акциите се движи от спекуланти и от наивници, които нямат никаква представа от инвестиране. И най-опасното в случая е друга форма на невежество на мъск - че той няма представа КАК СЕ ПЕЧЕЛЯТ ПАРИ. Въпреки всичките непазарни преимущества на Теслата - реален монопол години наред, субсидии и т.н. - Теслата досега не е спечелила и цент за акционерите си. Е, в конкурентна среда, няма и да спечели.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 6 rate down comment 5
дядя Вова
преди 3 години
А за това, че работниците му работят като антични роби без права,защо ли никой "журналист" на споменава?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 3 rate down comment 8
дядя Вова
преди 3 години
Ako Мъск не заработва от Пентагона, така, че астрономите да ревнат, че спътниците му на ниска орбита много им пречат - отдавна да са му гръмнали повечето балони.Но има време - и това ще стане...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 5 rate down comment 2
Dreamer
преди 3 години
Имаше една интересна статия от бивш ръководител на Ауди. Идеята е, че немслите производители хич не са подготвени.There Will Be Blood Peter Mertens, Former Head of Audi R&D: We All Did Sleep
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 4 rate down comment 3
nobel
преди 3 години
Наистина много интересна статия. Ще ми се да има и кой да я коментира. Но напоследък всички са заети само с руския газ и СП 2. А по темата има много какво да се каже
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още