Лукойл България винаги е подкрепяло усилията на всички правителства за максимална прозрачност в петролния сектор и именно нашата компания е един от инициаторите за въвеждане на специални измервателни уреди в данъчните складове. Това каза на специална пресконференция в София днес изпълнителният директор на „Лукойл България“ Валентин Златев.
Пресконференцията е във връзка с отнетия вчера лиценз за данъчен склад на "Лукойл Нефтохим Бургас", което практически спира работата на рафинерията.
Златев припомни, че „Лукойл България“ е най-големият данъкоплатец в страната. За последните 10 години компанията е платила над 21 млрд. лв. данъци и е направила инвестиции за 2,35 млрд. долара, а в момента е в процес на изпълнение на инвестиция в сероочистващото производство на обща стойност 1,4 млрд. долара.
Компанията се съобразява изцяло с българското законодателство и има пълна отчетност на влезлите и излезлите от рафинерията горива според европейските стандарти. Още обаче миналата година с влизането на т. нар. Наредба 3, която задължава данъчните складове да монтират специални измервателни уреди, беше ясно, че за краткия срок от 1 година рафинерия с размерите на „Лукойл Нефтохим Бургас“ не е възможно да ги монтира, заяви Златев.
По думите му митниците са били подробно информирани за графика на монтиране на уредите, като по-голямата част от тях вече са монтирани и са на стойност 16 млн. долара. Уредите, които предстои да се монтират са на стойност 11 млн. долара.
Началникът на управление „Нефтопреработка“ в „Лукойл Русия“ Олег Дуров обясни от своя страна, че въпросните уреди не са стандартни разходомери. Необходим е инженерен проект за целия комбинат, след което трябва да се направи специална поръчка, която се изпълнява само от специализирани фирми. Една от тези фирми поиска за производството на уредите срок от 3 години, допълни Дуров. Той добави, че за монтирането на измервателни уреди в Италия на подобна на бургаската рафинерия е бил даден срок от 5 години, а не от една.
Само в рафинерията в Бургас са необходими около 400 такива уреда, а такива уреди са необходими и за данъчния склад в Росенец. И в момента в рафинерията продължават да се монтират уреди, въпреки че комбинатът е в процес на спиране на работа, посочи Златев.
Той подчерта, че пълното спиране на рафинерията ще стане до около ден и половина. Ако за този период се намери решение на проблема, то повторното пускане на предприятието няма да е трудно. В противен случай, за да заработи рафинерията на пълен капацитет, ще са необходими седмици, каза Златев. В най-добрия случай, ако производството на комбината спре само за дни, като се имат предвид и разходите за спиране и пускане от по няколко милона лева, то загубите на компанията ще бъдат в рамките на няколко десетки милиона лева, изчисли Валентин Златев. Той допълни, че в момента към Бургас пътуват 4 танкера с нефт, които Лукойл при създалото се положение "ще се опита да продаде".
Авантюра е, ако правителството няма план как ще снабдява страната с горива без горивата на „Лукойл България“, заяви във връзка с журналистически въпрос Златев.
Той даде пример, че 176 самолета, кацащи на летищата в Русе и Варна, се зареждат с керосин от Лукойл и сега не е ясно кой ще ги снабдява.
Около 500 хил. тона горива на Лукойл ползват държавни фирми и организации, които дължат на „Лукойл България“ 100 млн. лв. и ние ги зареждаме „на юнашко доверие“, каза Златев. Близо половината от товарите на БДЖ са товари на „Лукойл България“ и те са едни от големите длъжници на компанията.
По всяка вероятност горива на бензиностанциите ще има за следващите 20-ина дни, като се имат предвид запасите на „Лукойл България“ и други по-големи фирми в страната, коментира Златев във връзка с друг журналистически въпрос. Той обаче отказа да коментира колко време очаква да продължи въпросната ситуация, т.е. „Лукойл България“ да не снабдява с горива страната.
По всяка вероятност ако спре работата на рафинерията, „Лукойл България“ ще започне да купува горива от чужбина, посочи Златев. По думите му засега от рафинерията в Бургас не е уволнен (поради спиране на работата й) нито един от около 6000 работещи там.
Според предоставени по-рано данни, Лукойл България (единственият дистрибутор у нас на горивата на бургаската рафинерия) има пазарен дял от 60-70% при пазара на едро и към 25% - при пазара на дребно (бензиностанциите).
Златев не пожела да коментира дали цените на горивата ще нараснат при така създалата се ситуация и дали ще бъде необходимо държавата да разблокира държавния резерв, който по принцип се използва при природни бедствия.
На въпрос относно евентуалното си познанство с хора от правителството, Валентин Златев отговори: "Не съм познавал никой от сегашните министри, преди да станат такива, с изключение на Вежди Рашидов. Министър-председателя Бойко Борисов познавам от много години, но това няма нищо с работата."


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?


преди 14 години Аз пиша ли пиша колко е лоша енергиината зависимост, ама къв ли не ме наричаха по форума някави фалшиви природозащитници дето са против ватърните турбини, слънчевите колектори, шистовия газ, набуко... ама нямат нищо против АЕЦ Бургас Александрополис... По едно време ми писна и казах минавам в другия отбор...нека си построим АЕЦ които може да се зарежда само с руско гориво така че да могат и с него да ни извиват ръце и да вдигнат цената на горивото така че голямата печалба да остава при доставчиците на гориво а ние да печелим жълти стотинки от тока ако въобще печели не ми пука... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години Руснаците в БГ, за да ревизират и Валентин Златев. Както писах март месец, там в Москва едва ли знаят за някой далверки тук на място на техния човек. Едва ли Златев е делил с тях приходите от невнесени акцизи и ДДС от далаверите с корабно гориво например. отговор Сигнализирай за неуместен коментар