fallback

Прехвърлят евросредства от дунавски проект към софийското метро

Причината е, че изпълнението на проекта за подобряване на условията за корабоплаване по река Дунав изостава с повече от 2 години

15:20 | 10.09.11 г. 20
Автор - снимка
Създател

Предвижда се почти всички средства, предназначени по Оперативна програма „Транспорт“ първоначално за изпълнение на проекта за подобряване на условията на корабоплаване по река Дунав, да бъдат прехвърлени към други проекти по програмата и основно за софийското метро, съобщиха на семинар във Варна експерти от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.

Въпросният проект предвижда издълбаване на плитките участъци на река Дунав, за да няма затруднения при корабоплаването при по-ниско ниво на реката, като подобен проект би трябвало да изпълнява и Румъния.

Изпълнението на проекта обаче е забавено вече с над 2 години главно по вина на Румъния и стартирането му се отлага за следващия програмен период. Това означава, че реалното строителство може да започна най-рано през 2014 г., съобщиха от министерството.

За Investor.bg Мартин Георгиев, отговарящ за европроекти в министерството, посочи, че изричната препоръка на Европейската комисия е проектът да се изпълнява едновременно и от двете държави, включително тръжните процедури и практическото строителство.

Индикативната стойност на българската част на проекта е 138 млн. евро, почти толкова са и предвидените средства от румънска страна.

За настоящия програмен период (до 2013 г.) сега обаче за този проект ще останат само около 10 млн. евро, които ще се използват само за проучване и проектиране.

Останалата част от средствата се предвижда да се разпредели за строителство на софийското метро (около 70 млн. евро), а другите – за ремонт на големи гари, най вече в София и Пловдив.

От министерството съобщиха още, че следващата седмица стартира общественото обсъждане на въпроса какъв трябва да бъде окончателният маршрут на т. нар. „Трети метродиаметър“.

При предложените 5 варианта началната точка е бул. „Владимир Вазов“, а крайната –  железопътната линия „София-Перник“. Има разлика в междинните станции, като при едни варианти те минават през „5-те кьошета“, а при други – до НДК или СУ „Св. Климент Охридски“.

По всяка вероятност в края на годината ще се уточни какъв ще е окончателният маршрут на третата линия на софийското метро. Практическото строителство се предвижда да започне през 2014 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:02 | 11.09.22 г.
fallback