IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Потребителската комисия съветва как да изберем туроператор

Хората да изискват сертификат за застраховка, документ за платена застрахователна премия, информация за избрания пакет в писмен вид, както и да сключват само писмен договор и да си търсят документ за платените от тях суми

10:36 | 22.09.11 г.
Потребителската комисия съветва как да изберем туроператор

Заради проблемите на туристите, пътували с пакети на “Алма Тур”, Комисията за защита на потребителите (КЗП) излезе с препоръки към потребителите при избор на туроператор.

Комисията съветва първо потребителите да се уверят, че туроператорът е регистриран. Освен това, от фирмата трябва да се изисква сертификат за застраховка, която да покрие нейната отговорност за причинени вреди вследствие неразплащане със своите контрагенти, неплатежоспособност или несъстоятелност. В случай че туроператорът не предостави договор за застраховка, е разумно потребителят да се откаже от сключване на договор с него, посочват от КЗП.

Хората трябва да питат и за документ за заплатена застрахователна премия.

Потребителите трябва да настояват още туроператорът да предостави в писмен вид предварителната информация за избрания пакет. При сключването на договор пък трябва да бъде издаден ваучер, както и договорът задължително да е в писмена форма.

При заплащане задължително да се изисква документ за платената сума.

Най-късно до 7 работни дни преди пътуването туроператорът трябва да предостави в писмена форма информация за името или фирмата, адреса и телефонния номер на свой представител в посещаваното място, а при липса на такъв – да посочи данни за установяване на контакт с него, посочват още от потребителската комисия.

„Ако въпреки регистрацията на туроператора продължавате да изпитвате съмнения относно надеждността му, бихте могли да се свържете поотделно със всеки един от контрагентите му и да проверите дали са направени резервациите в хотелите, в които предстои да отседнете, издадени ли са билетите за транспортните средства, които е предвидено да ползвате и т.н.”, съветват още от КЗП.

През почивните дни 22 и 23 септември от 9,00 до 17,00 часа на телефона на потребителя 0700 111 22 ще отговаря дежурен експерт, който е компетентен да дава съвети относно правата на потребителите при ползването на услугите на туроператор и във връзка със ситуацията с туристите с пакети на „Алма Тур БГ”.

Още новини от България четете в Dnes.bg.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:54 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още