IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Превозът на товари по Дунав от Украйна до България е спрян

Заради ниските нива на реката превозвачите блокират временно доставките за страната ни, каза директорът на пристанище "Лом" Константин Костадинов

09:46 | 05.09.12 г.
Превозът на товари по Дунав от Украйна до България е спрян

Превозите на товари по направлението Украйна-България се спрени временно, заради ниските нива на река Дунав. Това заяви пред Investor.bg изпълнителният директор на пристанище "Лом" Константин Костадинов.

По думите му превозвачите, които извършват дейност по това направление, не смятат за рентабилно да изпращат кораби с малки количества товари. В този участък нивата на реката са твърде ниски, за да могат корабите да превозват количествата товари, които биха извозвали в нормални условия на работа.

"В първите два месеца на годината и в края на август нивото на реката падна под един метър над морското равнище, а това почти блокира корабоплаването", посочи Костадинов.

Изпълнителният директор обясни, че нивото на реката се качва твърде бавно и не може да бъде дадена прогноза, кога превозът на товари ще тръгне в нормалния си ход.

Въпреки ниските нива на реката порт "Лом" продължава да приема и изпраща товари, като всеки ден през него отпътуват средно по 1000 тона зърно, коментира Костадинов.

През първите осем месеца на годината товарооборотът на пристанището се е увеличил с 11% спрямо същия период на миналата година. Сред причините за повишаването на товарооборота е добрата реколта на зърно в страната, което е сред основните товари, преминаващи през порта.

Обработени са близо 300 хил. тона товари, като през юли е достигнато количество от 84 хил. тона, или средно  от началото на годината са обработвани по около 40 хил. тона на месец.

"Изнесеното количество зърно от новата реколта на пшеницата и ечемика е 107 хил. тона. Това е с два пъти повече от миналата година. Най-голям ръст при обработените товари се наблюдава при зърното, въглищата, изкуствените торове и металите", коментира Костадинов.

Резултатите на пристанището в Лом, което е второто по големина на Дунав, биха могли да са по-добри, ако нямаше засушаване и ниски нива на реката.

Костадинов отказа коментар и по темата за бъдещето отдаване на концесия на речния терминал.

'Надяваме се инвеститорът да помогне за развитието на пристанището и неговия прогрес, а  стях да бъде и увеличен товарооборотът", коментира изпълнителният директор.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:44 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още