Подготвените промени в Закона за железопътния транспорт, които се предвижда да бъде разрешено на Националната компания “Железопътна инфраструктура”(НКЖИ) да извършва превози с влак, са в пълно противоречие с европейските директиви.
Това коментира пред Investor.bg Георги Минчев, член на управителния съвет на Българската асоциация за спедиция, транспорт и логистика.
Ръководството на организацията вече е изпратило становище по проекта за поправки в закона до министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски, допълни Минчев.
„Ако на НКЖИ бъде дадено правото да извършва стандартни превози, това би било нарушение на директивата за разделение на инфраструктурата от транспортната услуга“, обясни той.
Според него ако страната ни престъпи тази директива, вероятно ще трябва плаща сериозни глоби.
Георги Минчев се опасява, че с прокарването на въпросните промени в железопътния закон, които ще позволяват и сливането на БДЖ и НКЖИ, ще се създадат условия за нелоялна конкуренция с пари на данъкоплатците.
Минчев отбеляза, че 3 държавни фирми, едната от които е БДЖ "Пътнически превози", имат лиценз за извършване на жп превози, които покриват пълния спектър услуги, а това създава условия за либерализиран пазар, който ще бъде изцяло нарушен с въвеждането на промените.


Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците
Оставка на правителството няма да е заплаха за България в Еврозоната
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
преди 13 години Това в Германия и Австрия си е техен проблем, скоро и там ситуацията може да се промени! А как е в другите държави? Защо ние да се връщаме назад, след като сме постигнали едно от малкото положителни неща? Разделянето е част от либерализацията в Ж.П. сектора, за да има равнопоставеност и реална конкуренция между превозвачите. Или за някой от вас частен пътнически превозвач е нещо невъзмовно!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Нека някой да каже как е в Германия и Австрия и дали DB и OBB не са и собственици на инфраструктурата и същевременно са и превозвачи.....и то от най-добрите в Европа!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години "3 държавни фирми = либерализиран пазар" ?? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Аз не съм убеден, че е така както той казва. Най-лесно е, преди да се пристъпи към сливане, да се изпрати въпрос до ЕК и да се разбере дали се нарушават европейски директиви. отговор Сигнализирай за неуместен коментар