fallback

България се прицелва в азиатските пазари, за да привлича туристи

Страни като Китай и Индия регистрират значителен ръст в разходите си за туризъм, което дава основание за атакуването на тези пазари

15:24 | 22.11.12 г.

Културно-историческите забележителности на България представляват огромен интерес за азиатските туристи.  Снимка: bgtravel

След като България отчете спад в броя на посещенията с цел туризъм от страни от Европейския съюз през изминалата година Министерство на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ) е решило през 2013 година да предприеме по-активна рекламна кампания на Изток, и по-конкретно в Китай, с цел да привлече повече „свежи“ туристи. Това съобщиха за Investor.bg от икономическото ведомство.

Причината ресорното министерство да насочи внимание и усилия към азиатската държава е, че Китай в момента е третият пазар в света, който генерира годишно над 70 млн. туристи в чужбина. Япония изпреварва китайския пазар с много малко и има реална възможност догодина Китай да заеме втората позиция след САЩ.

В момента българското министерство на икономиката и Националната туристическа администрация в Шанхай подготвят меморандум за разширяване на сътрудничеството си в туризма. За това съобщи и зам.-министър Иво Маринов по време на приключилото тези дни международно туристическо изложение в Шанхай China International Travel Mart 2012 (CITM).

Експертите от МИЕТ са проследили световните тенденции на туристическия пазар и са установили, че азиатските пазари като Китай и Индия само през миналата година са регистрирали  много високи темпове на растеж (по данни на Световната организация по туризъм), както при входящия, така и при изходящия туризъм. Китай заема трето място в света по разходи за пътувания в чужбина през 2011 година. А за периода януари-август страната е водеща с 30% ръст в разходите за туризъм в световен мащаб. Това са основните фактори, които обясняват опитите на МИЕТ за повече и по-разнообразна реклама на България като целогодишна туристическа дестинация на този пазар.

За далечни пазари като азиатските маркетинговите и имиджови кампании преминават под мотото „Открий България“, защото все още страната ни не е достатъчно позната като туристическа дестинация. Акцент в това представяне са българските забележителности, културно-историческото наследство, природните дадености за предлагане на качествени СПА и балнео услуги. От МИЕТ посочват и че традиционно китайските туристи се интересуват много от българските традиции и конкретно от Празника на българската роза.

По данни на министерството разходите за маркетингови и рекламни дейности на китайския пазар през тази година заедно с туристическите брошури на китайски език възлизат на около 100 хиляди лева.

Данните на Министерство на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ) сочат, че в последните две години се наблюдава ръст на китайски туристи в България. През 2011-а година страната ни е посетена от 6 251 туристи от азиатската страна, което е ръст от 1,6% в сравнение с 2010-а година. А през първите девет месеца на 2012 г. се забелязва увеличение на техния брой, като  за този период в страната ни са пребивавали 6 511 китайски туристи, което е близо 30% ръст спрямо деветмесечието на 2011 г.

По данни на Китайската академия по туризъм  през 2010 г. близо 60 милиона китайци са пътешествали в чужбина и са похарчили 48 млрд. долара. През 2011 г. техният брой е 77 млн. души. Съгласно данните на Световната организация по туризъм общият брой на туристите от Китай се очаква да достигне 100 млн. души през 2020 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:49 | 13.09.22 г.
fallback