След като България отчете спад в броя на посещенията с цел туризъм от страни от Европейския съюз през изминалата година Министерство на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ) е решило през 2013 година да предприеме по-активна рекламна кампания на Изток, и по-конкретно в Китай, с цел да привлече повече „свежи“ туристи. Това съобщиха за Investor.bg от икономическото ведомство.
Причината ресорното министерство да насочи внимание и усилия към азиатската държава е, че Китай в момента е третият пазар в света, който генерира годишно над 70 млн. туристи в чужбина. Япония изпреварва китайския пазар с много малко и има реална възможност догодина Китай да заеме втората позиция след САЩ.
В момента българското министерство на икономиката и Националната туристическа администрация в Шанхай подготвят меморандум за разширяване на сътрудничеството си в туризма. За това съобщи и зам.-министър Иво Маринов по време на приключилото тези дни международно туристическо изложение в Шанхай China International Travel Mart 2012 (CITM).
Експертите от МИЕТ са проследили световните тенденции на туристическия пазар и са установили, че азиатските пазари като Китай и Индия само през миналата година са регистрирали много високи темпове на растеж (по данни на Световната организация по туризъм), както при входящия, така и при изходящия туризъм. Китай заема трето място в света по разходи за пътувания в чужбина през 2011 година. А за периода януари-август страната е водеща с 30% ръст в разходите за туризъм в световен мащаб. Това са основните фактори, които обясняват опитите на МИЕТ за повече и по-разнообразна реклама на България като целогодишна туристическа дестинация на този пазар.
За далечни пазари като азиатските маркетинговите и имиджови кампании преминават под мотото „Открий България“, защото все още страната ни не е достатъчно позната като туристическа дестинация. Акцент в това представяне са българските забележителности, културно-историческото наследство, природните дадености за предлагане на качествени СПА и балнео услуги. От МИЕТ посочват и че традиционно китайските туристи се интересуват много от българските традиции и конкретно от Празника на българската роза.
По данни на министерството разходите за маркетингови и рекламни дейности на китайския пазар през тази година заедно с туристическите брошури на китайски език възлизат на около 100 хиляди лева.
Данните на Министерство на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ) сочат, че в последните две години се наблюдава ръст на китайски туристи в България. През 2011-а година страната ни е посетена от 6 251 туристи от азиатската страна, което е ръст от 1,6% в сравнение с 2010-а година. А през първите девет месеца на 2012 г. се забелязва увеличение на техния брой, като за този период в страната ни са пребивавали 6 511 китайски туристи, което е близо 30% ръст спрямо деветмесечието на 2011 г.
По данни на Китайската академия по туризъм през 2010 г. близо 60 милиона китайци са пътешествали в чужбина и са похарчили 48 млрд. долара. През 2011 г. техният брой е 77 млн. души. Съгласно данните на Световната организация по туризъм общият брой на туристите от Китай се очаква да достигне 100 млн. души през 2020 г.


Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода днес в събота
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Над 12 000 именици във Варна празнуват на Никулден
Империята на китайските пристанища, част 3
Fitch понижи перспективата за Унгария до „негативна“ заради предизборния бюджет
Новата стратегия за сигурност на Тръмп атакува съюзниците, а не враговете на САЩ
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри
БСП включи задна скорост, остава в управлението
Земетресение разлюля Румъния тази сутрин
"Арапя" отново наводнен, много вода и по пътищата в района на Царево ВИДЕО