Правителството не само е водило тайни преговори с частни инвеститори за изграждането на АЕЦ „Белене“, но може би и те вече са финализирани. Това обявиха от „Коалиция за България“ по време на специална пресконференция в Народното събрание, пише БТА.
Според председателя на БСП Сергей Станишев като частен проект някой от управляващите „ще може да вземе много големи пари“ с реализацията на втората ядрена централа у нас. „Каква е ползата от проекта за държавата и за българските граждани“, попита обаче той.
Според Станишев, воденето на подобни преговори е нарушение на решението и на Народното събрание, и на Министерския съвет. Освен това обаче означава и че този проект има бъдеще и е конкурентоспособен, щом е обект на подобни разговори.
Румен Овчаров посочи, че преговорите за АЕЦ „Белене“ са водени със същите инвеститори, представени преди броени месеци в парламента („Глобал Пауър“ - бел. ред). Разговорите са били провеждани при изключителна тайнственост и са приключили със среща с премиера Бойко Борисов.
Овчаров коментира още, че частен проект е „коренно различна опция от държавен проект и проект с държавно участие“. Ако държавата участва в АЕЦ „Белене“, цените за гражданите ще бъдат сравними с тези на АЕЦ „Козлодуй“, т.е българите биха получавали енергия на „сравнително прилични цени“, допълни още Овчаров.
Той посочи като пример частните проекти ТЕЦ „Марица Изток 1“ и ТЕЦ „Марица Изток 3“, където цените са по-високи от тези на държавната ТЕЦ „Марица Изток 2“.


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат
преди 12 години Тия червени какво искат, Хем хю хем дръж, нагли демагози. Как щяха да се уакат за трети път, че жанчо и луканката ряпа да ядат. Като ги бяха изритали от евро фондовете, не асфалт, а една разорена и опоскана държавица отново в началото на тунела. отговор Сигнализирай за неуместен коментар