fallback

Очаква се бранд "България" да донесе 25% ръст на туристите у нас до 5 години

Икономическото министерство очаква новата визия и концепция на туристическия ни продукт да удвои туристите у нас в рамките на 10-15 г.

13:13 | 17.01.13 г. 5

Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ) предвижда през първите 5 години от прилагането на стратегията за туристическия бранд „България“ да бъде постигнат 25% ръст на посетителите у нас. През цялостното изпълнение на стратегията на марката, която трябва да направи туристическия продукт на страната ни още по-разпознаваем и конкурентоспособен за период от 10-15 години, ресорното ведомство очаква удвояване на броя на посетителите в България.

Това съобщи зам.-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов по време на днешното официалното представяне на туристическия бранд. Той даде повече яснота за символите, интегрирани в марката.

Визуалната концепция на бранда

Самият бранд „България“ включва палитра от символи, които трябва да представят страната ни и да изградят нови асоциативни форми в съзнанието на потенциалния посетител. За всеки вид туризъм, който страната ни предлага, е разработен отделен „подбранд“, който се отличава със собствени символи, има и свое лого. За направата им от консорциума „Сдружение за бранд „България“ са въплътили някои от най-типичните за България елементи- роза, слънце, море, планина, шевици, архитектура, погача.

Екипът, който се занимава с творческата част на продукта, е направил и проучване с какво точно чужденците асоциират държавата ни. „Оказва се, че това е именно слънцето, затова то е и водеща част от логото – намира се в центъра“, обяснява Нико-Александър Ян, който е и творчески ръководител на проекта.

Ян обясни още, че основната идея на бранда е „Откритие, което трябва да бъде споделено“, а слогънът, или девизът, който ще представя туризма в страната ни е „Открий и сподели“.

Самата концепция е разработена в рамките на няколко месеца след допитване на представители на 11 различни страни в Европа и Азия – държави като Германия, Русия, Англия, Италия и Испания, които икономическото министерство ще таргетира, като потенциални потребители на туристическия ни продукт. Работната група на „Сдружение за бранд „България“ тествала визуалната концепция за основсния бранд и неговите 10 „подбранда“ в 15 страни и се допитала до над 2 хил. представители на бранша.

Липсва яснота кой и как ще може да го ползва

Маринов коментира, че разработената нова търговска марка на дестинация България ще започне да се налага от септември.

Той уточни, че правото за ползване на бранда  - всички негови лога, символи, визуализации, се получава безплатно след регистрация в специална интернет-платформа, което ще стане възможно от март. Въпросната платформа ще бъде достъпна през сайта на МИЕТ.

На този етап обаче липсва яснота, какви ще бъдат критериите, на които трябва да отговаря всеки желаещ да използва новата визия и специфика на туристическия ни продукт. Липсва и насока кой ще бъде органът, който ще следи за качеството на предлаганите услуги, от всеки желаещ да интегрира новата марка, нейните лога и символи в бизнеса си.

Ресорният зам.-министър единствено уточни, че "пълнежът" зад всеки един подбранд ще бъде регулиран, както и досега са били регулирани туристически услуги у нас.

Припомняме ви, че разработването на марката е в рамките на проект, финансиран по оперативната програма "Регионално развитие“ и е на стойност 1,4 млн. лева.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:04 | 13.09.22 г.
fallback