Банката-кредитор на „Бургаски корабостроителници” – Първа инвестиционна банка (ПИБ), е изявила готовност да прехвърли управлението на предприятието на германски инвеститор, който е изготвил оздравителен план за завода.
Това е съобщил представителят на българския офис на германската фирма Радослав Вълчев пред БНР.
Очаква се следващата сряда да се вземе решение за бъдещето на бургаския завод. Ако управлението му се поеме от немската компания, ще бъде спрян публичният търг за разпродажба на имуществото, а съкратените близо 150 служители ще бъдат възстановени на работа, каза още Вълчев.
Съкратените работници от предприятието, които все още не са си получили заплатите за няколко месеца, заплашиха с протести в Страсбург.
В писмо до областния управител на Бургас Павел Маринов работниците настояват да получат информация дали корабостроителното предприятие ще бъде обявено в несъстоятелност, или ще се премине към оздравителен план.
Все още няма решение по съдебните дела, с които се иска обявяване на "Бургаски корабостроителници" в несъстоятелност.
Вчера дружеството беше обявено за публична продан на цена от почти 47 млн. лева. Активите на предприятието са групирани в няколко лота, така че за всеки от тях може да се кандидатства и поотделно. Търговете са насрочени за средата на април.
По време на парламентарния контрол вицепремиерът Даниела Бобева беше категорична, че в момента държавата не може да се намеси в казуса, от една страна заради процедурата по публична продан на активите и от друга, че би се тълкувало като държавна помощ по европейското законодателство.
Освен голямата задлъжнялост на "Бургаски корабостроителници", която е породена от общата криза в сектора, има и специфичен проблем за дружеството, уточни още Бобева. Тя посочи, че има промяна на устройствения план на град Бургас и според промените се предвижда през територията на предприятието да преминават общински улици.
Именно това е една от причините предприятието да не може да намери инвеститор, макар и интерес да има, потвърди още вицепремиерът и допълни, че интерес към продукцията на българските дружества има - анализ, изготвен по поръчка на правителството, е показал, че годишно могат да бъдат продавани по хиляда кораби, произведени у нас.
През последните години обаче липсва политика за подкрепа на сектора. "През 2005 година дружествата, които се занимават с корабостроене и кораборемонт са били 45, а през 2012 година броят им е 26”, допълни още Бобева.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?
Времето днес: Значителни валежи, на места в планините - сняг
Възраждането на военните кораби в Европа води до завръщане на британските корабостроители
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“