fallback

Транспортното министерство създава отделно предприятие за ремонт на локомотиви

В новото дружество ще участват БДЖ и частни фирми

15:30 | 01.04.14 г.

Да бъде създадено държавно дружество за ремонт на локомотивите, собственост на Холдинг БДЖ ЕАД. Това е предложил заместник-министърът на транспорта Петър Киров по време на провелия се Обществен съвет в сектор „Железопътен транспорт”. Предприятието ще бъде реализирано с участието на БДЖ – Пътнически превози, БДЖ – Товарни превози и при необходимост частни фирми, които разполагат с необходимото специализирано оборудване.

Първоначално новото дружество ще извършва само основните ремонти по локомотивите, а след това ще поеме малките и средни ремонти, както и ежедневната техническа поддръжка. Изпълнителният директор на „Холдинг БДЖ“ ЕАД Християн Кръстев обясни, че целта е след време новосъздаденото дружество да извършва ремонти и на частни локомотиви, собственост на български фирми и на компании от региона.

Идеята за предприятието е била подкрепена от синдикалните, браншовите и неправителствените организации, съобщиха от транспортното министерство.

В началото на 2014 г. министърът на транспорта Данаил Папазов коментира, че се обмисля преструктуриране на част от дейностите на БДЖ, като някои звена на холдинга могат да бъдат закрити, а дейността им да бъде отдадена на външни фирми. Пример за това е цялата ремонтна дейност на железниците, която е разпръсната на повече от 12-13 звена. Практически във всяко едно звено се извършва някаква ремонта дейност, но не с нужното качество и прецизност, обясни тогава министърът.

Обществените съвети към Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията функционират повече от година. Това заяви заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Петър Киров по време днешните заседания на обществените съвети в секторите транспорт, информационни технологии и съобщения.

По време на заседание на Обществения съвет в сектор „Информационни технологии и съобщения” е бил представен Проект на национален план за широколентова инфраструктура, който е част от ангажиментите на България по предварителните условия за достъп на средствата от ЕС.

Основната цел в плана е до 2020 г. да се предостави достъп до интернет със скорост над 30 Mbps за всички, а 50% или повече от домакинствата да бъдат абонати на интернет връзка със скорост над 100 Mbps.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:37 | 12.09.22 г.
fallback