Държавата смята да намали с 14% пристанищните такси, които плащат круизните кораби, акостиращи в българските пристанища. Намерението е по този начин в следващите години да се привлекат повече круизни кораби, които да спират на пристанищата във Варна, Бургас и Несебър.
Предложението е на Министерството на транспорта и вече е качено на портала за обществени консултации. Таксите се събират от държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“.
В световната практика през последните години се забелязва засилена конкуренция в превозите на пътници и организирането на круизни туристически пътувания. Особено силно тя се изразява в сравнение със съседните страни, като Румъния и Турция, е записано в мотивите за предложението. Конкретното предложение е свързано с изменение на коефициента на редукция на тонажната такса за пътническите кораби от 0,5 на 0,4.
Очакваният отрицателен ефект от намалението на таксата се очаква да бъде компенсиран от по-големия брой круизни кораби, посещаващи страната ни през следващите години.
През 2014 г. бе отчетен сериозен ръст на круизните кораби, акостирали в българските пристанища. Основната причина за това е кризата в Украйна, която накара част от компаниите да променят круизните пътувания в Черно море.
Туроператорите очакват 2015 г. също да бъде добра и да се запази потокът от круизни кораби.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 10 години Да се национализира незабавно. И таксите да се вдигнат. Тия чужденци и без това само носят империалистическо влияние. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Да се национализира незабавно. И таксите да се вдигнат. Тия чужденци и без това само носят империалистическо влияние. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Това е добър повод да ПОЧЕРПИ г-жа ЦВЕТЕЛИНА БОРИСЛАВОВА! Фирма на Цветелина Бориславова е собственикът на пасажерския кораба Murillo, сега прекръстен на "Дружба".Бориславова купила кораба на старо от Испания, където кръстосвал между Канарските острови.Собственик на кораба е "Фош порт", който вече е преименуван на "Порт България Уест". Наскоро рибарското пристанище в Бургас беше купено от дружеството на Бориславова СиЕсАйЕф.Според експерти подобен кораб като "Дружба" на старо струва няколкостотин милиона евро. Един нов круизен кораб пък излиза межди 500 млн. евро и 1 млрд. евро. отговор Сигнализирай за неуместен коментар