fallback

Московски: Без реформи БДЖ ще натрупат загуба от около 30 млн. лв. през 2015 г.

Предстои спирането на още 90 влака, стана ясно от дискусията между министри в днешното заседание на кабинета

17:06 | 14.01.15 г. 4
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

БДЖ ще завършат 2014 година с поне 15 млн. лева оперативна загуба и неремонтирани влакове за 25 млн. лева, прогнозира по време на заседанието на Министерския съвет днес транспортния министър Ивайло Московски. От публикуваната стенограма от разговорите на кабинета става ясно още, че Московски е издал предписания за спиране от движение на 32 локомотива, защото са опасни.

По думите на Московски, ако не се направят реформи в БДЖ, към края на 2015 година оперативната загуба на дружеството ще бъде към 30 млн. лева, а неизвършените ремонти – за 50 млн. лева.

От изложението на министъра става още ясно, че предстои спирането на още 90 влака, ако БДЖ не получи още 40 млн. лева под формата на субсидия за 2015 г. В момента тече процедура по одобрение на отпускането на средствата от страна на Европейската комисия, успокоява зам.-министърът на финансите Кирил Ананиев.

Дискусията около съдбата на БДЖ е предизвикана от интервюто на бившия транспортен министър Петър Мутафчиев пред bTV. В него той отчете намаляване на дълговете на дружеството, а причината за тежкото му състояние според него е сривът на българската икономика при прехода. Според Мутафчиев дружеството може да се вмести в бюджет от 140 млн. лева и закритите влакове трябва да бъдат запазени.

„Мутафчиев да заповяда, днес ще му разпиша заповед за управител, да управлява „Пътнически превози“, да се вмести в този бюджет и щом успее, да му е честито“, заяви днес Московски пред своите колеги.

От своя страна премиерът Бойко Борисов коментира, че е разпоредил срещи със синдикатите и железничарите и предстоят анализи „линия по линия“ на спрените влакове.

„Действително има влакове, които возят по пет-шест души, а сто тона ги разкарват напред-назад“, допълва той пред министрите.

Московски уточнява още, че няма места, до които липсва железопътен транспорт, а е налице само редуциране на броя на движещите се влакове. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:52 | 11.09.22 г.
fallback