Обединение „Лот 3.2 Проект“ („Пътпроект- 2000“ ООД, „Биас – М“ ЕООД, „Геотехника – АБС“ ООД, „Бондис“ ООД и „Свеко Енергопроект“ АД) най-вероятно ще прави новия идеен проект за алтернативното на тунела през Кресненското дефиле трасе.
Днес бяха отворени ценовите оферти на класираните кандидати за проектирането. Предложението на Обединение „Лот 3.2 Проект“ е за 953 946 лева без ДДС. Другият кандидат – Обединение „Алтернатива 3,2“ („Евроконсулт“ АД Испания, „Проес Консулторес“ АД Испания и „Илия Бурда“ ООД“) предлага да подготви проекта за 1 255 443 лева без ДДС.
Предложението на „Лот 3.2 Проект“ е оценено с 92 точки от Националната компания „Стратегически инфраструктурни обекти“, докато другата оферта е получила само 20 точки. Най-висока тежест при оценката има ценовото предложение.
От надпреварата за идейния проект на новото трасе отпаднаха Консорциум „Мости“ и Обединение „Спеа и партньори“.
Прогнозната стойност на поръчката е за малко под 1,2 млн. лева без ДДС. Финансирането е осигурено по оперативната програма „Транспорт“ за стария програмен период (2007-2013 г.).
Проектантът трябва да предложи вариант за преминаване на магистрала „Струма“ през Кресненското дефиле при максимално използване на съществуващия път посредством система от множество къси тунели и виадукти (около 25 моста и 24 виадукта, според документацията на компанията „Стратегически инфраструктурни проекти“).
Европейската комисия вече е отхвърляла варианта за преминаване през Кресненското дефиле чрез разширяването на сегашния път и система от мостове, виадукти и къси тунели заради опасността от увреждане на околната среда и близката защитена зона. Брюксел одобри изграждането на дългия тунел, както и вариант за преминаване на магистралата по единия от двата ската на дефилето.
Въпреки че има риск от забавяне строителството на цялата магистрала заради преразглеждането на проекта на тунела, заради което България рискува да изгуби еврофинансирането за съоръжението, част от строителния бранш поиска през миналата година да се намери алтернативен вариант.
Въпреки противоречивите мнения, служебното правителство на Греорги Близнашки реши да започне процедурата за алтернативното преминаване през дефилето. До края на октомври се очаква да стане готов и докладът за оценката на въздействието върху околната среда.
Ако европейските власти одобрят промяната, спестените средства ще се пренасочат към доизграждането на магистрала „Хемус” и тунелът под Шипка, за който правителството е поело твърд ангажимент да бъде изграден до 2021 г., както и магистрала „Струма“.


Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края