Очаквано обединението „Лот 3.2 Проект“, в което участват „Пътпроект- 2000“ ООД, „Биас – М“ ЕООД, „Геотехника – АБС“ ООД, „Бондис“ ООД и „Свеко Енергопроект“ АД, ще проектира алтернативното трасе на магистрала „Струма“ през Кресненското дефиле, съобщават от Министерството на регионалното развитие и благоустройството.
Договорът между компанията и Националната компания „Стратегически инфраструктурни проекти“ е подписан вчера. Максимално допустимото възнаграждение, което може да получи обединението, е 953 946 лева без ДДС. Финансирането е осигурено по линия на оперативната програма „Транспорт“ 2007-2013 г.
Обединението „Лот 3.2 Проект“ даде най-ниска цена в обществената поръчка за избор на нов проектант. Офертата на дружеството получи оценка 92 точки.
Другият кандидат - Обединение „Алтернатива 3,2“ („Евроконсулт“ АД Испания, „Проес Консулторес“ АД Испания и „Илия Бурда“ ООД“) предложи да подготви проекта за малко над 1,2 млн. лева и получи от комисията само 20 точки за офертата.
От надпреварата за идейния проект на новото трасе отпаднаха Консорциум „Мости“ и Обединение „Спеа и партньори“.
Проектантът трябва да предложи вариант за преминаване на магистрала „Струма“ през Кресненското дефиле при максимално използване на съществуващия път. Предвижда се изграждане на около 25 моста, 24 виадукта и къси тунели, вместо дългия над 15-км тунел.
Европейската комисия вече е отхвърляла варианта за преминаване през Кресненското дефиле чрез разширяването на сегашния път и система от мостове, виадукти и къси тунели заради опасността от увреждане на околната среда и близката защитена зона. Брюксел одобри изграждането на дългия тунел, както и вариант за преминаване на магистралата по единия от двата ската на дефилето.
Още миналата година част от строителния бранш поиска промяна на трасето през Кресненското дефиле и намирането на алтернатива на дългия тунел заради цената и трудната поддръжка. Служебното правителство на Греорги Близнашки започна процедурата по промяна на проекта, въпреки риска от забавяне на строителството на магистралата, за която сме поели ангажимент да довършим до 2021 г. В противен случай ще трябва да се плати с пари от бюджета строителството на цялата магистрала, не само на забавения участък.
До края на октомври се очаква да стане готов и докладът за оценката на въздействието върху околната среда.
Ако европейските власти одобрят промяната, спестените средства ще се пренасочат към доизграждането на магистрала „Хемус” и тунелът под Шипка, за който правителството е поело твърд ангажимент да бъде изграден до 2021 г., както и магистрала „Струма“.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?