България Ер ще лети до Лисабон и Аликанте, съобщи изпълнителният директор на авиокомпанията инж. Янко Георгиев във "В развитие" с Делян Петришки по Bloomberg TV Bulgaria.
През август авиокомпанията обяви полети до редица страни, включително Португалия, благодарение на партньорския договор между националния превозвач и Brussels Airlines.
Първите полети до двете нови дестинации са планирани за края на април 2016 г.
"Правим проучвания и за нови източни дестинации и се надявам на следващо интервю да обявя нещо по-конкретно", каза кап. Георгиев.
Авиокомпанията ще увеличи капацитета на самолетите, за да отговори на очакванията на пътниците от гледна точка ценови нива на билетите, съобщи още изпълнителният директор на националния превозвач.
През тази година ще бъде отчетен прираст с около 4% на пътниците по международни линии. "Очаква се този ръст да е по-голям следващата година, така че бихме могли да направим стъпка за разширяване на обема от дейности. Предстоят предоговаряния на нови самолети на лизинг (Airbus 321), които ще бъдат с по-голям капацитет. Увеличаваме капацитета като брой седалки, което дава възможност за по-ниски разходи на седалка и ни прави по-конкурентоспособни", уточни кап. Георгиев.
Янко Георгиев коментира и авиационния пазар в ЕС. 110 млрд. евро е прекият принос на авиацията към БВП на ЕС, посочи той.
На 7 декември бе представена Стратегия за развитие на авиацията в Европа, която засяга доста аспекти като конкурентоспособност, безопасност и сигурност, опазване на околната среда. Тази стратегия засяга и инфраструктурата от гледна точка на освобождаване на нови капацитативни възможности за трафик, каза изпълнителният директор на България Ер.
Програмата Open Sky ще доведе до оптимизиране на трасетата и намаляване на горивните разходи и по-малко вредни емисии. "Трябва да се търсят технически решения, което е свързано с разходи за авиокомпаниите и нови технологии за самолетоводенето. В момента в ЕС имаме 8 милиона полета годишно, които се очаква да нараснат до 14,5 през следващите 15 години", посочи Георгиев.
Всичко това ще рефлектира върху икономическите показатели на компаниите.
"Затова очакваме с нетърпение Европейският парламент да гласува тези добри намерения на ЕК и да създаде равни правила", допълни изпълнителният директор на "България Ер".
Той посочи, че пазарът е много динамичен при засилваща се конкуренция на превозвачи от Турция, ОАЕ, Катар. Преди 15 години никой не беше чувал за компании като Emirates, а сега никой вече не си спомня за Panam, даде пример Георгиев.
Още от интервюто можете да гледате във видеото на Bloomberg TV Bulgaria


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 9 години Хубаво е, че се инвестира в полети до нови дестинации и в нови самолети. Националният ни превозвач става все по-стабилен. отговор Сигнализирай за неуместен коментар