fallback

КЗК започна проверка на сделката за Нова ТВ

Антимонополният орган ще провери влиянието на концентрацията върху медийния пазар

11:32 | 05.03.19 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Комисията за защита на конкуренцията стартира проверка на сделката за българската Нова телевизия с детайлен анализ на дейността на кандидат-купувача "Адванс Медиа Груп" ЕАД - компания под контрола на Кирил и Георги Домусчиеви. Тя заяви преди дни намерението си да придобие 100% от Нова Броудкастинг Груп АД. Прехвърлянето на собствеността подлежи на регулаторно одобрение от антимонополния орган. Съобщението на КЗК е публикувано на сайта в Публичния електронен регистър. В него се посочва, че започва преглед на производство от страна на КЗК върху концентрациите между предприятия и влиянието върху медийния пазар.

Investor.bg припомня, че на 22 февруари стана ясно, че „Адванс Медиа Груп“ ЕАД и шведската медийна група Modern Times Group (MTG) са подписали договор за продажба на „Нова Броудкастинг Груп“ АД, част от които е и „Нова телевизия“. Общата стойност на сделката е 185 млн. евро. Споразумението предвижда българската компания да придобие 100% от „Нова телевизия“ и мажоритарен дял в „Нет Инфо“.

Advance Media Group е дъщерно дружество на компанията „Адванс Пропъртис“ ООД, която е  собственост на българските предприемачи Кирил Домусчиев и Георги Домусчиев.

Очаква се финализирането на сделката да е факт през второто тримесечие на 2019 г.

Припомняме, че през февруари миналата година бе обявено, че MTG продава своето 95-процентно акционерно участие в българската група на PPF Group, която е управлявана от Петр Келнер. В средата на лятото миналата година чешкият милиардер завърши закупуването на норвежкия телеком Telenor в Централна и Източна Европа, тоест в България, Унгария, Черна гора и Сърбия.

Няколко месеца по-късно обаче през юли Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) забрани сделката за продажбата на "Нова Броудкастинг груп". В мотивите си антимонополният орган подчертава, че значителният брой средства за масова информация, с които ще разполага обединената група, ще ѝ даде съществено предимство пред останалите участници, предоставящи медийни услуги.

Така в началото на годината преговорите между МТG и PPF Group на чешкия милиардер Петр Келнер за продажбата на Nova Broadcasting Group се провалиха.

„Нова Броудкастинг Груп“ АД притежава най-голямата медийна група в България. В портфолиото на компанията влизат седем телевизионни канала – Нова, Кино Нова, Диема, Диема Спорт, Диема Спорт 2, Диема Фемили, както и дигиталната компания "Нетинфо". Компанията притежава радио Nova News и издателската група AtticaEVA. Компанията има около 650 служители в България. Тя е най-големият участник на онлайн пазара в страната, достигайки до около 75% от хората, използващи интернет в България.

Последният анализ на КЗК показа, че Nova Broadcasting Group има между 30 и 40% дял на пазара на телевизионно разпространение за 2016 и 2017 г. Делът на „Нова“ на пазара на телевизионна реклама с национален обхват е между 40 и 50%. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:04 | 11.09.22 г.
fallback