Конюнктурата на този пазар е такава, че нови влакове в близките три години няма как да бъдат доставени. Това коментира председателят на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ" Григори Григоров в ефира на БНТ, който е начело на холдинга от 3 месеца. Той уточни, че това е така, защото процесът на производство отнема доста дълго време, иначе пари има. Предвидени са около 100 млн. лв., като вече има предварителни разговори с производители.
„Не смятам, че нашите клиенти в момента се чувстват добре, но ние за това сме тук, за да ги накараме да се чувстват по-добре. Естествено без подвижен състав, ние не можем да предоставим никаква услуга, така че подвижният състав е нашият втори основен фокус в работата“, обясни Григоров.
В рамките на тези три години с всички възможни ресурси, максимално ускорено, включително и с наемане на подвижен състав, ако се наложи, ние ще се постараем да осигурим това ниво на качество на услугата, което нашите пътници заслужават, обеща Григоров.
Той призна, че през декември закъсненията на влакове са били доста, но в последните 3 месеца с бързи организационни мерки държавните железници са постигнали до 93% изпълнение на графика.
По думите му първите нови влакове ще бъдат предназначени за дългите трасета София - Варна и София - Бургас, които продължават средно 6 часа и трябва да бъде осигурен комфорт.
В момента все още нямаме достатъчно влакове, тъй като ремонтната програма е била силно забавена, обясни директорът на БДЖ. Той посочи още, че ръководството не може да си позволи да пусне несигурни влакове, затова жертват удобството и графика за сметка на сигурността.
Григоров коментира още, че бюджетът за 2019 г. е изключително балансиран, като приходите се увеличават с около 20 млн. лв., а разходите с около 12 млн. лв. Той се похвали, че тази година за първи път от много време БДЖ ще излезе на счетоводна печалба.
На въпрос дали БДЖ има идея как да се развива, Григоров коментира, че първото, което е направено е съветът да се запознае със ситуацията. „Тя може да се характеризира с две неща - бизнес процесите в компанията са достатъчно бавни и неефективни, което води до неизпълняване на програмата и второто, което е, през последната година и половина-две фокусът е бил леко изместен от оперативната дейност на дружеството и в резултат на това годните и отговарящите на изискването за безопасност локомотиви и вагони са по-малко от необходимите за осъществяване на графика“, обясни Григоров.


Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
Хороскоп за 6 декември 2025
Един район във Варна остава без вода днес
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Напрежение в НС: Белобрадова даде за подпис оставката на Желязков
След 50 години партньорство Ferrari и PMI отварят нова глава
Главчев сезира Прокуратурата за редица нарушения в Министерство на културата
Премиер, вицепремиер и министър на блицконтрол в НС
Борисов за протеста пред дома му: Ще дойде време да ходят пред техните къщи