Безспорно един от икономическите сектори, който бележи осезаемо развитие през последното десетилетие, е този на ритейла. С приемането на страната ни в Европейския съюз през 2007 г. икономическата ситуация се промени и това даде възможност българските представители на сектора да обърнат поглед на Запад, а големи чуждестранни играчи да отворят пазарите си за страната ни и да разкрият свои представителства тук.
„Очакванията за периода 2019-2023 г. са българският ритейл сектор да бележи ръст в редица показатели“, отчита специализиран доклад, изготвен от EUROMONITOR INTERNATIONAL. Сред индикаторите са нарастващият пазар на дребно, развиващият се интернет ритейл и дигиталните решения. Според проучването, през разглеждания 4-годишен период и при запазване на настоящите икономически тенденции, пазарът на дребно ще бележи постоянен и последователен ръст. Ако през 2018 г. той е възлизал на около 23 млрд. лв., то очакванията са през 2023 г. да достигне 28 млрд. лв. През 2007 г., когато страната ни е приета в ЕС, секторът е възлизал на 15 млрд. лв. – т.е при настоящите условия през 2023 г. секторът ще има близо 80% ръст спрямо годината на влизането ни в европейското бизнес семейство.
Индикациите на пазара създават нужда от бизнес форум на най-високо ниво
Изложените данни индикират, че секторът се нуждае от бизнес форум, предоставящ цялостна платформа за представяне на иновации и среща на фирмите от сферата на ритейла. В отговор на нарастващия пазар, през тази година стартира първото издание на #RETAIL SHOW, което ще се проведе в Интер Експо Център.
Първото в България и Балканския регион изложение за ритейл индустрията концентрира вниманието върху сектора от 6 до 9 ноември. Събитието ще даде възможност специалистите в бранша да представят продуктите си и да създадат нови търговски контакти с компании от България и чужбина. #RETAIL SHOW ще предложи решения за оборудване на магазини, охладителни системи и топли витрини, POS маркетинг и дигитални решения, POS софтуер и хардуер, системи за плащане и решения за електронната търговия. Компаниите ще предложат секюрити оборудване, идеи за дизайн на магазините, визуалната търговия, изграждане и инженеринг на пространството, управлението на складовото стопанство и веригата за доставки, специализирани транспортни средства.
„Развитието на ритейла в световен план и отражението на тенденциите в у нас поставят нови предизвикателства и високи цели пред производители и търговци“, коментират организаторите. И допълват, че форумът ще се проведе паралелно с най-голямото бизнес събитие на годината за София – мултиизложенията МЕСОМАНИЯ, СВЕТЪТ НА МЛЯКОТО, БУЛПЕК, ИНТЕРФУД & ДРИНК и САЛОН НА ВИНОТО.
В рамките на #RETAIL SHOW за първи път се провежда специализираният семинар „Интериорен дизайн и потребителско поведение в магазина“. Събитието се фокусира върху интериорния и продуктовия дизайн, връзката между дизайна на магазина, продуктовата опаковка, мърчандайзинга, ритейл маркетинга и потребителското поведение. Регистрация за безплатно посещение на семинара може да направите: ТУК.
Интернет ритейлът
Един от интересните акценти на #RETAIL SHOW, са дигиталните решения и AI и IоT услугите. Ръстът на ритейл сектора у нас през 2019-2023 г. ще е изключително чувствителен по отношение на интернет ритейла и в частност – мобилните устройства и приложения. Очаква се играчите в сектора у нас, включително и по-малките, да развиват все повече търговските си канали в интернет.
EUROMONITOR отделя специално внимание на предизвикателствата, сред които – демографските показатели и вътрешномиграционните процеси към градовете. Променящата се среда за развитие на пазара оказва влияние върху ритейлърите при реализирането на по-ефективни стратегии и формати за достигане до потребителите. Според доклада секторът у нас е догонващ по темпове на ръст и капацитет си спрямо западните европейски партньори. А това е ясен признак за добър потенциал на ритейл сектора и ползите за бъдещите инвеститори и нови играчи в него.
Базирайки се на доклада на EUROMONITOR INTERNATIONAL, можем да направим заключението за положителните тенденции в българския ритейл сектор. Потенциалът на бранша дава големи перспективи, а възможностите на електронната търговия създават изключителна отправна точка за развитие, което поражда редица въпроси. Сред тях са: Какви ще бъдат краткосрочните и дългосрочните тенденции? По какъв начин да развием бизнеса си? Как да овладеем потенциала на ретейл сектора?
Отговорите на тези въпроси ще търсим от 6 до 9 ноември – на първото издание на изложението #RETAIL SHOW. Регистрирайте се за безплатно посещение: ТУК.