Финансовите резултати на Летище София се подобряват, но тези на БДЖ се влошават, показват отчетите на държавните предприятия от транспорта за деветмесечието, цитирани от Bloomberg TV Bulgaria.
Холдинг БДЖ отчита малък спад на приходите (-0,5%) до 275 млн. лева. Намаляват не само превозените пътници, а и превозените товари. Държавните железници вероятно ще продължат да губят пазарен дял, след като компания, свързана с Христо Ковачки - доскоро основен клиент, получи самостоятелен жп лиценз.
Разходите за дейността са намалели дори повече (-1,7%). Но не е изпълнен планът за другите приходи, затова и дружеството е на загуба (10,2 млн. лв.), която надхвърля плановете на ръководството му. Все пак загубата намалява със 17 млн. лева спрямо същия период на 2014 г., но приходите от финансирания (от държавния бюджет) са с 21 млн. лева повече.
Задълженията на холдинга са се свили със 75 млн. лева до 502 млн. лева.
Националното летище отчита печалба в размер на 4,55 млн. лв., с 2,037 млн. лв. повече от планираната и с 578 хил. лв. повече от отчетената за същия период на 2014 година.
Приходите на аеропорта достигат 85,007 млн. лв. – с 20 хил. лв. повече от планираните и с 7 118 млн. лв. повече от отчетените за същия период на 2014 година.
Летището е обслужило с 6,3% повече пътници.
Това се дължи на увеличаване на редовните международни линии - с 1 247 повече спрямо броя на извършените самолетодвижения през деветте месеца на 2014 г. Продължава обаче спадът на чартърите (-3%).
За първите девет месеца на 2015 г. пътническият поток през Терминал 1 е нараснал с 16% спрямо миналата година. Това се дължи на 5-те нови линии до Мюнхен/Запад, Кьолн, Неапол, Женева и Бари.
Най-популярно направление отново е Лондон, за където са излетели повече от 222 хиляди пътници. Следващи в класацията са Виена със 125 хиляди пътници, Франкфурт със 116 хиляди, Мюнхен с 94 хиляди, Париж с повече от 72 хиляди, Истанбул и Рим с над 60 хиляди пасажери.
Обемът на обработените товари нараства със 7,5%. Резултатите са важни с оглед на подготовката за концесия на летището, от което правителството разчита да получи еднократна вноска от 600 млн. лева – цифра, заложена в проектобюджета за 2016 г.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
Големият проблем на 2025 година е увеличеният капитал на Българската банка за развитие
преди 10 години А 44 милиона долара които трябва да плати летище София на катарски и саудитски фирми, откъде? Вероятно от концесията? отговор Сигнализирай за неуместен коментар